Skogsvagn (Huggarvagnar)

Köpa billig rotator - Kellfri, Baltrotor?

14 inlägg 9985 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Köpa billig rotator - Kellfri, Baltrotor?

Bonnmek  
#127367 Jag har köpt en liten huggarvagn men är mekanisk rotator så tänker sätta dit en hydraulisk.
Blir mest lite vedkörning varje vår så behöver inte va nå värsting grej. Vad rekomenderas? Kellfri har ju rätt bra pris, andra? Baltrotor, vad säger ni ex deras rotatorer?



   TS
FTG
Avatar Fallback

Re: Köpa billig rotator?

Emil N  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#127391 Finnrotors mindre modeller är inte så kostsamma och då får du kvalitet.

Mekanisk rotator har jag aldrig sett. Skulle vara hemskt kul om du kunde lägga upp en bild här. Vad är det för kran?

Användarvisningsbild

Re: Köpa billig rotator?

Kse  
#127393 Kolla på Baltrotor, bra kvalitet och rätt pris.
Köpte en GRS 12S för 4 år sen och den har funkat problemfritt.
Eller sök en begagnad.


http://www.sit-right.se/produkter/rotat ... ormodeller

Avatar Fallback

Re: Köpa billig rotator?

Emil N  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#127402 Baltrotor är dom tillverkade där det låter som? Allt är ju bättre än kinaskit och ännu bättre om pengarna kan få stanna inom EU.

Avatar Fallback

Re: Köpa billig rotator?

Nolltax AB  
Avatar Fallback

Re: Köpa billig rotator?

Emil N  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#127442 Är inte dom från kina?

Avatar Fallback

Re: Köpa billig rotator?

axwell  
#127449
Emil N skrev:Är inte dom från kina?

Menar du Kranman, har inte hört annat än att det är estniskt/svenskt. Rotatorn ser ut som "Baltrotor", samma som på äldre XYZ och bla Mörevagnen.

Användarvisningsbild

Re: Köpa billig rotator?

Kse  
#127459
Emil N skrev:Baltrotor är dom tillverkade där det låter som? Allt är ju bättre än kinaskit och ännu bättre om pengarna kan få stanna inom EU.

Helt rätt, tillverkas i Lettland.
Men som sagt bra kvalla, helt i klass med Indexator men billigare.

Avatar Fallback

Re: Köpa billig rotator?

Bonnmek  
#127460 Tack för alla tips!

Väntar på svar på baltrotor o finnrotor hitta jag inge pris på(undrar om företagen vet hur många kunder de missar för att de inte har pris lista på nätet?) Kranman hade tydligen en återförsäljare breve jobbet så ska gå in där i veckan o kolla :smile:
Hänger inte upp mig så på om de är kina eller inte då jag inte kör så mkt fast kellfris är nästan för billigt för att va nå annat än skräp? :roll:
Visst finns de mkt kina skit men allt beror ju på vad man ska ha de till, blir nästan mer skeptisk när de står: svensk tillverkat proffskvalitet! Dyrt blir de sen visar de sig va lika dålig som nå kina skräp :grin:

   TS
Avatar Fallback

Re: Köpa billig rotator?

Emil N  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#127468 Kan hålla med om att det är dåligt när priserna är hemliga. Nima säljer finnrotor, kanske inte bästa priset men du kan se dom där iallafall.

Ja tyvärr är det inte så många som bryr sej om det är gjort i kina. Jag blir allt mer noggrann med vad jag köper. Kinagrejjer är skit, dyrt i längden, miljöförstörande och pengarna behöver stanna i EU. Se bara vad som håller på att hända med världsekonomin.

Avatar Fallback

Re: Köpa billig rotator?

Bonnmek  
#127475 Sant som du säger Emil N..

En finnrotor beställd nu, kosta bara 2500+moms på nordfarm mot ca3500+moms på nima!

Tack för hjälpen!

Justja Emil, kan lägga upp en bild sen fast rotator är inte mkt att se. Funkar så att den frikopplas när man lägger ner gripen sen när man lyfter så snurrar den tillbaks till utångs läge igen. Funkar bra när man lastar men lite bökigt när man lastar av :smile:

   TS
Avatar Fallback

Re: Köpa billig rotator?

Emil N  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#127499 Det blir nog ett rejält lyft för kranen med den nya rotatorn. Jag har själv en Finnrotor FR 15 på min gamla skogsmaskin.
Såna där gamla kluriga och enkla lösningar är alltid intressanta. Hade du tänkt slänga bort den gamla?

Avatar Fallback

Re: Köpa billig rotator?

Bonnmek  
#127570 Ja de hade mkt kluriga lösningar o rejäla grejer förr :)
Nej, den hamnar på bro o ha hyllan, vet ju aldrig vad man får för ideer :)

   TS
Avatar Fallback

Re: Köpa billig rotator?

Emil N  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#127621 ja spara den till eftervärlden.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).