Små skogsmaskiner och övriga maskiner

Yamaha Grizzly 660 -05

6 inlägg 16694 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Yamaha Grizzly 660 -05

Mattek  
#90675 Hej!

Har sneglat på en Yamaha Grizzly 660 -05. Nån som har erfarenhet om bra eller mindre bra saker med denna maskin? Vad kan vara ett rimligt pris på en sådan. Gått 400 timmar. Utrustad med vinsch fram. Den är väl automatväxlad?



   TS
Användarvisningsbild

Re: Yamaha Grizzly 660 -05

SkogsGotte  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#90697 Jag har en grizzly 06:a... vet inte vilka skillnader det är jämfört med 05:an men jag har haft bekymmer med växellådan under vintertid då det kommit in fukt in dit på något vänster som sen har frysit vilket gör att ibland får man lov att ha igång den en halvtimme innan man kan börja växla :S Men om du har ett varmt garage så är det ju inga problem....

Annars så har den fungerat strålande, en sak som den saknar är servostyrningen vilket förbättrar arbetsmiljön avsevärt....

följer skogsdäck med vid köpet?

Avatar Fallback

Re: Yamaha Grizzly 660 -05

Mattek  
#90698 Nä det gör det inte. Däremot skall jag försöka att få med plog till den.

   TS
Avatar Fallback

Re: Yamaha Grizzly 660 -05

huggar*n  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#90753 Hej!har en grizzly-03 som jag har ägit sedan -05.Den hade då gott 150 tim när jag köpte den.Nu har den gått 650 tim.Det ända jag har bytt är en drivknut,drivrem samt bromsbelägg fram,samt alla vanliga servicegrejor(oljor,filter,stift mm).Drivremmen är ej vanligt på yamman att man får byta,men jag använder min hjuling att dra mycket tungt med(hydraulvagnen) samt mycket plogning vintertid.Remmen slirade inte,men den var utsliten(för tunn) så den växlade ej ut som den skulle.Min är även ombestyckad i variatorn pga stora hjul.Jag kan varmt rekommendera 660`n,det är kvalitet in i minsta detalj!.Det var så sant,jag har bytt förgasarmembran och flottörventil också vid 500 tim(men det får väl ingå i servicen).Kan sakna servo`n i skogen ibland.

Avatar Fallback

Re: Yamaha Grizzly 660 -05

Brum  
#127346 Toppen, är Yamaha Grizzly 660 -05 fortfarande ett bra köp?

Avatar Fallback

Re: Yamaha Grizzly 660 -05

huggar*n  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#127358 ja,det är en rejält byggd maskin som tål att användas! jag är helnöjd med min.jag hade en polaris före grizzlyn och kvalitets skillnaden är enorm! amerikanskt skit och japansk kvalité kan inte jämföras! yamaha´n är väldigt genomtänkt i uppbyggnaden!

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).