Traktorer och processorer

Valmet 365S med lett huggervogn for vedhenting

281 inlägg 91702 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Valmet 365S med lett huggervogn for vedhenting

totte  
#127145 Jodå, det är Skogsnolia 16 - 18 juni: http://www.nolia.se/skogs/?gclid=CKbTy7 ... 3wodXiDkCQ. Kanhända jag kommer dit också, vet inte säkert än, men det skulle vara roligt. Vi kanske träffas i så fall.

Lantmännen Maskin
Avatar Fallback

Re: Valmet 365S med lett huggervogn for vedhenting

Rolfo  
#127171
totte skrev:Jodå, det är Skogsnolia 16 - 18 juni: http://www.nolia.se/skogs/?gclid=CKbTy7 ... 3wodXiDkCQ. Kanhända jag kommer dit också, vet inte säkert än, men det skulle vara roligt. Vi kanske träffas i så fall.


Ja, jeg har hatt lyst i mange år å reise dit. Det er den nærmeste store mässen for meg angående skog og utstyr. Elmia er for langt. Dersom jeg åker dit må vi treffes. Ser at ditt sted ikke er langt derifrån, så du må jo i allefall fare innom, obligatorisk :). Har du noen rekomendasjoner på hotell, så la meg få vite. Kanskje du vil sende meg et PM i så fall.

Rolfo

   TS
Användarvisningsbild

Re: Valmet 365S med lett huggervogn for vedhenting

stegmaster  
#127299 Se det ja , der kom det noen bilder av herligheten.
Ikke mye som slår en ny traktor(sier altså jeg som aldrig har hatt noen). :wink:
Kan vel ikke bli bedre enn og ha en valmet/valtra i hver ende av vedproduksjonen.
Våren er nesten blitt til sommer her sør, har hatt over 20¤ grader i en uke snart (22¤ igår).
Bjørka er grønn, og det er nesten gresset også.
Så snart må en begynne og lete etter gressklipperen også. :grin:
Vi vil gjerne også se noen bilder på kranventilplasseringen etter hvert. :geek:

Avatar Fallback

Re: Valmet 365S med lett huggervogn for vedhenting

Rolfo  
#127315
stegmaster skrev:Se det ja , der kom det noen bilder av herligheten.
Ikke mye som slår en ny traktor(sier altså jeg som aldrig har hatt noen). :wink:
Kan vel ikke bli bedre enn og ha en valmet/valtra i hver ende av vedproduksjonen.
Våren er nesten blitt til sommer her sør, har hatt over 20¤ grader i en uke snart (22¤ igår).
Bjørka er grønn, og det er nesten gresset også.
Så snart må en begynne og lete etter gressklipperen også. :grin:
Vi vil gjerne også se noen bilder på kranventilplasseringen etter hvert. :geek:



Hei igjen, ja det hjelper å ha en Valtra/ valmet eller to .. Jeg beholder 365'en en stund til, får se om jeg behøver den. Min fru sier jeg spender alldeles for mye på traktorer, så nå blir det vel stopp ei stund :) Hadde lyst å lage et lite planskjær / blad framme på 365'en, får se om jeg får det til. Skal ha vinsj bak i allefall.

Jeg har ikke fått brukt nytraktoren i skogen ennå. Skal ta bilder etterhvert

   TS
Avatar Fallback

Re: Valmet 365S med lett huggervogn for vedhenting

Rolfo  
#167138 Lenge siden sist..
Men været innbyr til tur i skogen

Bild


Ingen skogsvogn nå, men vinsj først. Skal hente med vognen senere.

Må vel også vise mitt nye "begagnade" blad med montasje

Bild


Bild


Rolfo

   TS
Användarvisningsbild

Re: Valmet 365S med lett huggervogn for vedhenting

totte  
#167163 Trevligt att se att du kommer åter hit ibland, välkommen åter!

Rejält blad du har skaffat, tack för bilderna!

Avatar Fallback

Re: Valmet 365S med lett huggervogn for vedhenting

Rolfo  
#167184
totte skrev:Trevligt att se att du kommer åter hit ibland, välkommen åter!

Rejält blad du har skaffat, tack för bilderna!


Hei Totte, ja det ble ju ingen Skogsnolia forrige året, men kanskje neste gang :wink:

Og jeg har hatt mycke annat å gjøre, men skogen og traktoren er alltid der! Har satt lasteren over på den nye A72, og bygde ny frontlift/ minilaster på 365'en med skjær/ schacktblad. Funkar bra. Vinsj er nok tingen i skogen om vinteren. Intet er mer effektiv.

Snakkes.

Rolfo

   TS
Avatar Fallback

Re: Valmet 365S med lett huggervogn for vedhenting

Rolfo  
#173001 Da var det dags å oppgradere min huggarvogn


Bild


Har sveiset boggi

Bild


Og kan løfte den på plass

Bild



Ser bra ut, men nå er kranen alldeles for liten :)

   TS
Användarvisningsbild

Re: Valmet 365S med lett huggervogn for vedhenting

totte  
#173017 Snyggt jobb Rolfo!

Användarvisningsbild

Re: Valmet 365S med lett huggervogn for vedhenting

stegmaster  
#173072 Bra jobba Rolfo.
Hva sveiser du med forresten, gass eller pinne?

Med meg er det tvert om.
Ja, nesten ihvertfall, er fornøyd med vogna, men skulle hatt en myyyyyye lengre kran. :wink:

Avatar Fallback

Re: Valmet 365S med lett huggervogn for vedhenting

Rolfo  
#173074 Takk for respons,

jeg sveiser bare med pinner. Har et Esab likestrømsapparat og har funnet en type elektroder jeg liker best av merket Oerlikon Spezial. Bruker mest 2,5 og 3,2 mm. Esab 53.16 og Lincoln 48 sp går også an.

Med boggi konstruksjonen var det om å gjøre finne brukbar lageraksel og lagerhylser og dreie (svarva) dette i hop med smøring og alt. Boggibroene er to doble 50x100 firkantstål med innlegg av 40x80 firkant pluss 10x40 flatstål. Alt for å gjøre dem sterke mot vridning.

Når det gjelder kran, er den vel alltid for kort uansett hvor lang den er :)

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).