Skogsröjning

Löner mm

21 inlägg 13579 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Löner mm

Mettämies  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#125765 Tror att grundlönen enligt avtalet är ca 110, allt över det förhandlas personligen.

Stihl Motorsågar och Röjsågar
Avatar Fallback

Re: Löner mm

JD 2006  
#125786 Ja man får hoppas det ligger högre än det..... annars är det ju inget att fundera på om man vill ha timlön eller ackord.

Användarvisningsbild

Re: Löner mm

Mettämies  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#125802
JD 2006 skrev:Ja man får hoppas det ligger högre än det..... annars är det ju inget att fundera på om man vill ha timlön eller ackord.


Jag kan komma ihåg fel men tror att det är 110kr/tim :???:
Vad det till slut hamnar på är nog ofta nåt helt annat.
Om jag räknar om timlönen till verklig arbetad tid så ligger mina veterangubbar på över 200kr/tim (inkl tankning, filning och rast). De jobbar alltså mindre än 8t men får betalt för hela dagen ändå.
Det gäller såklart bara på trakter med fast pris (90% av mina jobb).

Jag kör inte den hårda linjen utan tror att man får bättre resultat med större personlig frihet, det funkar så länge man har anställda med god arbetsmoral så de inte utnyttjar friheten fel. Man får ju ha lite koll så att man kan fånga upp situationen om det inte blir nånting gjort.

Avatar Fallback

Re: Löner mm

JD 2006  
#125878
Palms skrev:
JD 2006 skrev:Ja man får hoppas det ligger högre än det..... annars är det ju inget att fundera på om man vill ha timlön eller ackord.


Jag kan komma ihåg fel men tror att det är 110kr/tim :???:
Vad det till slut hamnar på är nog ofta nåt helt annat.
Om jag räknar om timlönen till verklig arbetad tid så ligger mina veterangubbar på över 200kr/tim (inkl tankning, filning och rast). De jobbar alltså mindre än 8t men får betalt för hela dagen ändå.
Det gäller såklart bara på trakter med fast pris (90% av mina jobb).

Jag kör inte den hårda linjen utan tror att man får bättre resultat med större personlig frihet, det funkar så länge man har anställda med god arbetsmoral så de inte utnyttjar friheten fel. Man får ju ha lite koll så att man kan fånga upp situationen om det inte blir nånting gjort.


:-bd Ja men det låter ju helt rätt!!!Det är väl så det är i skogen Frihet under ansvar.....(varav mycket eget ansvar). Jag tror att VÄLDIGT många företagare tänker för kortsiktigt på sina anställda, med friskvård olika "skojiga påhitt" t.ex. en bowlingkväll eller ja vad som passar men du förstår vad jag menar. Det är ju löjligt små pengar men gör så otroligt mycket i det långa loppet.

Användarvisningsbild

Re: Löner mm

SkogsGotte  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#125888 jo det är väldigt viktigt att man ordnar upp exempelvis bowling eller någon grillfest några gånger per år. Man märker både före och efter att dom jobbar lite extra hårt då man haft något "event" (kanske inte just dagen efter)

Avatar Fallback

Re: Löner mm

JD 2006  
#125896 Jo men visst...det är faktiskt så....men jag tror att den yngre generationen kommer förhopningsvis med mera insikt om såna saker kring jobbet. Som sagt så behöver det inte alls vara så avancerat utan bara det då blir nånting iaf

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).