Traktorn i skogen

Kellfri tippvagn tv 15?

8 inlägg 9856 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Kellfri tippvagn tv 15?

Skog 2345  
#124775 Hej funderar på att köpa kellfris tippvagn tv15. Är det något att ha?Tänkte använda den till att köra ved och sand?Är det någon som vet något om den?Går den att dra efter en Case 685xl?


Vagnen, http://www.kellfri.se/se/pdf/TV15_Tipp_SV.pdf

Kellfris hemsida, http://www.kellfri.se/se/



   TS
Lantmännen Maskin
Användarvisningsbild

Re: Kellfri tippvagn tv 15?

totte  
#124777 Innan du köper nåt från Kellfri, läs lite av vad du hittar här:

Kellfri kvalitet

Sen bestämmer du själv.

Avatar Fallback

Re: Kellfri tippvagn tv 15?

Skog 2345  
#124793 Vet någon hur lång tid de tar för kellfri att leverera en vagn som finns i lager?
Kan man lyfta av en sån vagn med pall gafflar?Eller är det bättre att sätta runt rep runt vagnen och lastaren?

   TS
Avatar Fallback

Re: Kellfri tippvagn tv 15?

axwell  
#124803 Det beror bla. på hur lång tid de behöver för att spraya över rostfläckarna. Eftersom Kellfri vet att även lackeringen är av usel kvalitet så bifogar de gärna flera färgsprayburkar utan extra kostnad.
Läckande hydraulkopplingar eller brustna svetsar kommer inte att försena leveransen, det blir en senare fråga.

Försök att få till ett avtal om stilleståndsersättning, returfrakter osv.

Lycka till !

Avatar Fallback

Re: Kellfri tippvagn tv 15?

Skog 2345  
#124812 Är dom så dåliga.Har någon haft en tv15 vagn eller sätt?

   TS
Användarvisningsbild

Re: Kellfri tippvagn tv 15?

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#124813 Bakom en 685 kommer den att se liten ut, köp en begagnad större vagn istället?

Avatar Fallback

Re: Kellfri tippvagn tv 15?

Skog 2345  
#124822 Hej,
Jag undrar om någon vet om slangarna räcker upp till hydra uttagen som sitter ca 82cm över Hitch kroken?
Och sen var man tvungen att lasta av den själv vad tror ni är best att man använder pallgafflar eller slår ett rep två var runt kärra och sen runt lastaren?

   TS
Avatar Fallback

Re: Kellfri tippvagn tv 15?

Robertberg  
#125647 Kommer den på flakväxlare så kan du köra av den med traktorn.
Den väger bara 285 kilo och är inte ens 1,20 bred, som om däcken inte är ivägen borde det gå utmärka att lyfta av den med gafflar.
Jag skulle dock inte köpa en vagn från kellfri, på grund av den tvivelaktiga kvalitén..
K-vagnen är väldigt vanlig hos kommuner och liknande som kör med liknande vagnar, fast då med traktorer på 20 - 40 hästar.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).