Skördare

24 Timmars RACE

49 inlägg 25961 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback
Ellingsson  
#12358 tror det är bensbys 1470 dom ska använda om jag inte är helt fel informerad

Användarvisningsbild
Engstrand  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#12361 Det bör ju vara en som är rätt ny iaf. Så dom slipper nå otrevliga slangbyten lr. liknande. :D En spritt ny maskin är ju inte optimal,de går ju som bäst när man fått "nött" in aggregatet lite.

Avatar Fallback
Ellingsson  
#12362
Engstrand skrev:Det bör ju vara en som är rätt ny iaf. Så dom slipper nå otrevliga slangbyten lr. liknande. :D En spritt ny maskin är ju inte optimal,de går ju som bäst när man fått "nött" in aggregatet lite.


mm,tror den gått snart 1000 timmar ungefär

Avatar Fallback
Niklas H20  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#12371 jag har nu bestämnt mig för att åka o kolla på eländet..ska ta med mig videokameran så ska jag lägga upp litte film här sen.. skulle vara ganska kul om någon gick o kontroll mäte med data klave o kollade apteringen för att bara mata igenom o kapa då ger inte jag de godkännt iallafall

Användarvisningsbild
Ezzelino  
#12499 va nyss och kolla på killen som kör kl 2300 hade han fått ihop 1004 m3 och snittade ca 100 kubik i timmen han började vid 1400. en dålig men liten film blev det i alla fall..


Avatar Fallback
Niklas H20  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#12501 han började inte vid 1400 utan vid 1300.. imorgon kommer jag lägga upp en film på det jag filmade med videokameran.. orkar inte det ikväll har åkt över 20 mil enkel resa för att titta på han o är grymnt imponerad. mer detaljerad redogörelse imorgon..

Användarvisningsbild
pgo_jim  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#12507
Ezzelino skrev:va nyss och kolla på killen som kör kl 2300 hade han fått ihop 1004 m3 och snittade ca 100 kubik i timmen han började vid 1400. en dålig men liten film blev det i alla fall..



Tack för den fina filmen =) bättre än inget då jag inte hade möjlighet att åka ner^^

Trevlig diskussion också =) vilka var de som pratade?

hur länge var du där o kolla?

kör du själv skördare?

Användarvisningsbild
Fredrik Reuter  
#12510 Hej,
Intressant! Tack för filmen Markus, väntar med spänning med filmen från Niklas också!

Här finns lite mer info evenemanget från JD:

http://www.deere.com/sv_SE/forestry/new ... ecord.html

http://www.deere.com/sv_SE/forestry/ima ... /index.htm

Vi hörs!

MvH Fredrik

Användarvisningsbild
Christer j  
#12511 Vems skog är han i? Hur funkar det med apteringen??

Hur många sorter kör han eller är det bara massa i fallande???
Är det fub eller löskubik??

Om man skruvar upp tempot till 100 m3 tim borde ju något bli lidande.
Grejar han 100 välapterade fub i timmen på typ fyra sortiment är han
mycke välkommen till min skog.

Avatar Fallback
Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#12516 Ja, nu är ju tiden ute. Hur gick det!?

Användarvisningsbild
Engstrand  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#12517 Såg ju ut att vara riktigt fin körning iaf.. Lång skog,inte för grov så det blir sinkande. Han lär ju ha gjort av med några koppar kaffe eller red bull. :D
Ingen som vet hur de gick???

Avatar Fallback
gossebear  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#12534 väldigt off topic. men jag gillar snacket om öl i slutet av filmen.. förlåt jag var bara tvungen..

Avatar Fallback
knaggen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#12543 inte dåligt med tanke att skogen är rak och lätt kvistad han skulle komma över till mig och försöka slå rekord
då hade han fått i hop ca 15 kubik i timmen.

Användarvisningsbild
Klargplutte  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#12544
knaggen skrev:inte dåligt med tanke att skogen är rak och lätt kvistad han skulle komma över till mig och försöka slå rekord
då hade han fått i hop ca 15 kubik i timmen.


Hehe nu borde dom traila upp maskinen till Västerbotten eller norrbottens inland klättra runt i stenskravlet å hugga julgranar.

Användarvisningsbild
Ezzelino  
#12555 Det blev inget världsrekord skogen tog slut...

Vid sju igår morse. så hade han kört 1600 tror jag så då såg han att det inte räckte till tror att hela hygget blev ca 1800 hahaha bra planerat!!!!

Men han hadde snittat ca 100 kubik hela natten i timmen.

😈 😈 😈 :lol: :lol:

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).