Skogsmaskiner (stora skogsmaskiner)

Nya bekymmer John Deere E skördare

14 inlägg 9049 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Nya bekymmer John Deere E skördare

huggarn82  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#125345 dörrarna på e serien tål då inte mycke i måndags börja den gå av vide nedre gångjärnet, när jag kapa loss gång järnet upptäckte jag att stolpen som gångjärnet sitter i är tillverkad i dubbelvikt 1mm plåt, stadiga grejjer,


Kommer dörren se ut som en korkskruv vid eventuell tipp? på tex ett stenigt hygge?



   TS
Olofsfors skogsmaskinsband
Användarvisningsbild

Re: Nya bekymmer John Deere E skördare

huggarn82  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#125346 hade nya problem i morse, haveri på bakdiffen så den är på långvården

   TS
Avatar Fallback

Re: Nya bekymmer John Deere E skördare

macke  
#125347 Lider med dig

Avatar Fallback

Re: Nya bekymmer John Deere E skördare

Gubben  
#125359 Man blir förstummad!. När man pratar med john Deere försäljare säger dom att det finns inga fel på maskinerna. Tror säljarna att entreprenörer är så dumma att dom inte pratar med varandra eller att rykten inte sprids?.

Avatar Fallback

Re: Nya bekymmer John Deere E skördare

Sludent  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#125362 Hur hanterar John Deere detta? Får du ny dörr och diff?
Riktigt uselt är det, vart inne på ny 1910E, men avvaktar då 1710D vi har idag går mycket bra och har något år till och ge, om man inte skulle slå till på de sista 1710D de skrevo m i nyhetsbrevet, då vår man en maskin går går ruskigt bra.
1710D vi har idag är sorgligt att byta bort då det är den bästa och driftsäkraste skotaren vi någonsin haft.
Men hör man vad de som kör 1910E har att säga så får det vänta med byte, avgaser i hytten, dörrar som ramlar av med mera...värmeslangar uh...

Avatar Fallback

Re: Nya bekymmer John Deere E skördare

Simba  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#125366 Vi har nog Fredrik och Skogsforum att tacka för att information sprids rekordsnabbt idag.
Är dock för dj-ligt att NAF inte får nån ordning på diffarna.
Att dörren var så där klen var en överraskning,svetsen lär nog få hänga med i servicebilen också i framtiden :((

Avatar Fallback

Re: Nya bekymmer John Deere E skördare

werwolf  
#125367 En kompis fikk ny dør på sin 1210E som ble levert ny november 2010. Døren passet ikke i det hele tatt, den gikk tungt fra den var ny. Han har også fått nytt svinglager på hytten, byttet alle foringer samt svingstaget på hyttesving/nivelering, sveiset om grinden siden kranen tok inni og har byttet sylindre på breddingen i bankene. Har byttet også vannpumpe, starteren løsnet, simmeringen på hydrostaten er byttet og nedre reimhjulet på motoren løsnet. Alt dette skjedde de 3 første månedene. Bortsett fra det er han fornøyd med hytta og maskinen. Sliter med risting pga Pewag kjettinger på hard veg

Avatar Fallback

Re: Nya bekymmer John Deere E skördare

Sludent  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#125370 De har bytt mer än vad vi någonsin kommer göra på vår 1710D tror jag, den slår om till 10000 nu i april och det enda vi bytt på den är bom (garanti) utskjutskolv vattenpump på värmaren samt 15-tal slangar kanske. Pratade med föraren idag och han är inte på ny 1710D eller att behålla den vi har, vilket det säkert kommer bli, den räcker ju lätt 2 år till. Men då kan det ju komma någon större sak, men det är ju mer ok efter 10000 timmar.

Användarvisningsbild

Re: Nya bekymmer John Deere E skördare

huggarn82  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#125385
Sludent skrev:Hur hanterar John Deere detta? Får du ny dörr och diff?
Riktigt uselt är det, vart inne på ny 1910E, men avvaktar då 1710D vi har idag går mycket bra och har något år till och ge, om man inte skulle slå till på de sista 1710D de skrevo m i nyhetsbrevet, då vår man en maskin går går ruskigt bra.
1710D vi har idag är sorgligt att byta bort då det är den bästa och driftsäkraste skotaren vi någonsin haft.
Men hör man vad de som kör 1910E har att säga så får det vänta med byte, avgaser i hytten, dörrar som ramlar av med mera...värmeslangar uh...



vete fan om jag vill ha nån dörr förrän dom gjort dom bättre,

har ny diff på verkstaden redan imorgon så med lite tur så står den på 6 hjul imorrn eftermiddag

   TS
Avatar Fallback

Re: Nya bekymmer John Deere E skördare

novis??  
#125390
huggarn82 skrev:
Sludent skrev:Hur hanterar John Deere detta? Får du ny dörr och diff?
Riktigt uselt är det, vart inne på ny 1910E, men avvaktar då 1710D vi har idag går mycket bra och har något år till och ge, om man inte skulle slå till på de sista 1710D de skrevo m i nyhetsbrevet, då vår man en maskin går går ruskigt bra.
1710D vi har idag är sorgligt att byta bort då det är den bästa och driftsäkraste skotaren vi någonsin haft.
Men hör man vad de som kör 1910E har att säga så får det vänta med byte, avgaser i hytten, dörrar som ramlar av med mera...värmeslangar uh...



vete fan om jag vill ha nån dörr förrän dom gjort dom bättre,

har ny diff på verkstaden redan imorgon så med lite tur så står den på 6 hjul imorrn eftermiddag

john är bra snabb du!å lite bekymmer stärker skälen :roll:

Användarvisningsbild

Re: Nya bekymmer John Deere E skördare

huggarn82  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#125392 jo visst bara datorn där nere funkar, dom verkar ha ett nytt koncept i märsta nu, vi ska få upp en komplett bakaxel som vi ska plocka i sär o ta diffen ifrån, samma va de när vi skulle ha ett knutkors, fick ta upp ett kardanrör o ta knuten ifrån 👎

   TS
Avatar Fallback

Re: Nya bekymmer John Deere E skördare

JD 2006  
#125411 Alltså jag trodde nästan att John Deere var bättre än Valmet men jag börjar nästan fundera :???:

Det är störande när dom inte vet hur en diff ser ut eller var den sitter på maskin......ja och jag håller med simba...SVETSEN verkar fortfarande vara ett bihang på pickupen :sad: :sad:

Användarvisningsbild

Re: Nya bekymmer John Deere E skördare

huggarn82  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#125413 kanske dags o modifera o sätta dit en gammal bakaxel från en 260 dom va de ju automatisk diff på ha ja för mig? dessutom gick dom som tusan i meterdjup snö :-bd

   TS
Avatar Fallback

Re: Nya bekymmer John Deere E skördare

1470E  
#125645 Kjører 1470E i Norge. Går som ei klokke. 3300 timer. :lol:

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).