Socialt (mer om oss)

Vårrapporten

987 inlägg 218777 visningar 56 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Vårrapporten

totte  
#125236 Mycket fint även här. Första tofsvipan siktad. Gick och promenerade på vägkanten i utkanten av stan när jag for hem från jobbet.

Elmia
Avatar Fallback

Re: Vårrapporten

flisshejk  
#125263 Dröjer nog ett tag ännu innan tofsvipan kommer, men vår herre gör allt för att få bort snön, +3 och snöblandat regn även idag de gamle kallade detta väder för "stråning" dvs. det var det här som skulle hjälpa till att ta bort vinterns snö.

Användarvisningsbild

Re: Vårrapporten

Kjell S  
#125283 Blött o mjukt i backen...
Kläder - av o på stup i ett...
Potthål i vägen...

Nog e´de´vår...

Användarvisningsbild

Re: Vårrapporten

totte  
#125335 For till jobbet i vanliga promenadskor idag, nu får storstövlarna gå i sommaride. Men det lär bli tid för gummistövlar framöver har jag mina misstankar om.

Avatar Fallback

Re: Vårrapporten

flisshejk  
#125388 Grått och mulet tagvis tät dimma bara ett par + grader

Användarvisningsbild

Re: Vårrapporten

totte  
#125400 Koltrastar har observerats på tomten. Ytterligare tofsvipor siktade utanför stan. Vedlasset har anlänt.

Användarvisningsbild

Re: Vårrapporten

halvproffs  
#125407 Bäckarna är överfulla med vatten just och än är det en hel del snö kvar i skogen. Dock är det mest norrlägen på åkrarna som det är snö kvar på nu, det har gått med rekordfart. Ganska exakt en vecka tidigare än i fjol. Idag har det nära nog blåst storm.

   TS
Avatar Fallback

Re: Vårrapporten

flisshejk  
#125448 Trodde det skulle ta längre tid för tofsvipan att ta sig upp till oss Men igår sågs både vipan och svanar, ett riktigt vårtecken,
idag +2 grått och mulet, inget att vara överraskad för eftersom smhi, lovade soligt och fint,

Användarvisningsbild

Re: Vårrapporten

Kjell S  
#125470 Första riktiga vårstormen.. i byarna här.
En hel del gran, nån björk o talltoppar har åkt i backen.

Avatar Fallback

Re: Vårrapporten

flisshejk  
#125851 En helg med typiskt aprilväder strålande sol, dimmigt och grått, i natt har det regnat mellan +5 och +10 grader. tranorna och svanarna har anlänt.

Användarvisningsbild

Re: Vårrapporten

totte  
#125906 Två tussilago siktade i stan utanför huset jag jobbar i. Börjar kika fram lite barmark i kanterna på öppna fält. Kattfan ville inte gå in ikväll. Har smort upp och ställt undan storläderstövlarna och hängt undan vinterjackan. Är väl optimist.

Avatar Fallback

Re: Vårrapporten

flisshejk  
#126066 Bäcken som går bakom huset där vi bor kommer från en gammal myrslåtteräng den är fortfarande snöfylld men man hör ända in i sovrummet att det skvalar och rinner vatten under snön. Grusvägen ut till stugan är rent ut sagt förjävlig, det beror mest på att man inte hyvlade den i höstas innan tjälen kom, det är kommunen som står för vägen, och det är likadant varenda vår. 😈

Användarvisningsbild

Re: Vårrapporten

totte  
#126137 Vår bäck har brutit upp över snön nu, rejält flöde. Ner i Vännäsby och in mot stan är det snart mer barmark än snötäckt på öppna fält. 2 dm visar min snömätare, snart faller den nog.

Avatar Fallback

Re: Vårrapporten

Famag  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#126142 Har tagit fram harv och dubbelmontage, håller väder och temp, kör vi i gång på fredag.

Användarvisningsbild

Re: Vårrapporten

totte  
#126144
Famag skrev:Har tagit fram harv och dubbelmontage, håller väder och temp, kör vi i gång på fredag.


Det var som f-n, redan dags där i dina trakter, är det inte tidigt? :shock:

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).