Socialt (mer om oss)

Vårrapporten

987 inlägg 218845 visningar 56 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Vårrapporten

Kristoffer D  
#123905 Tjällossning, och med den kom årets första fastkörning.

Elmia
Avatar Fallback

Re: Vårrapporten

Röjkvist  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#123933 Bakslag -8 i natt :sad:

Avatar Fallback

Re: Vårrapporten

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#123987 Var ute och grillade med barnen, +4 grader, solsken och snöfritt. Vi såg en citronfjäril, och på vägen hem såg vi två tranor på en åker. :-D

Användarvisningsbild

Re: Vårrapporten

halvproffs  
#124660 -10 igår morse men nu har det vänt rejält! Regnat hela dagen och f.n +3 och tiltorna på åkrarna börjar titta fram. :smile: Ska hugga ved imorgon så nu behöver man kanske inte skotta runt varje träd, äntligen :grin:

   TS
Avatar Fallback

Re: Vårrapporten

axwell  
#124665
halvproffs skrev:-10 igår morse men nu har det vänt rejält! Regnat hela dagen och f.n +3 och tiltorna på åkrarna börjar titta fram. :smile: Ska hugga ved imorgon så nu behöver man kanske inte skotta runt varje träd, äntligen :grin:


Ni tycks vara långt före oss som vistas i kalla Medelpad, runt noll hela dygnet, massor med snö runt träden.

Avatar Fallback

Re: Vårrapporten

flisshejk  
#124755 Detta kan väl bli en vårrapport, vårat VVO har idag sin årliga viltvårdsdag där vi går igenom det senaste jaktårets avskjutningsstatistik, vinterinventering av älgstammen, samt att vi bygger och med skoter kör ut älgtorn runt våra jaktmarker, vi var 25/30 jägare som var ute denna blåsiga dag.

Användarvisningsbild

Re: Vårrapporten

halvproffs  
#124948 +7,5 över ett dygn så vattnet i bäcken har stigit över en halvmeter + att det regnat en hel del.Fortfarande mycket snö i skogen, Startade fyrhjulingen och tänkte köra en sväng men kom bara in 5m så var det stopp. När jag sökte efter vårrapporten såg jag att Totte tidigare startat en tråd i ämnet. Ursäkta Totte det var inte meningen att köra över din tråd.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Vårrapporten

totte  
#124974 Ja det var ju förra årets så det gör ju ingenting.

Över +9 här idag, töat så hundarna kunde inte gå på skoterleden, tramapde igenom stup i ett. Så vi fick vända ock kava hem igen. Snön har sjunkit ner mot 55 nu. Och infartsvägen var så moddig så vi fick kalla in grannen med traktor att hyvla bort det värsta, var knappt det gick att ta sig igenom med bilen. Typiska vårtecken alltså.

Avatar Fallback

Re: Vårrapporten

flisshejk  
#124983 Idag blir det den första riktiga vårrapporten, under eftermiddagen igår kom det första snöblandade vårregnet +4 grader, och sydliga stormvindar, som fortsatt att blåsa hela natten och + grader även under natten, vinden mojnade tidigt i morse och idag ha vi haft +8,5 grader, ingen riktig klar sol, snacka om att det har töat rejält det senaste dygnet det har sänkt snödjupet med minst 2 dm, och det börjar bli gropar runt trädstammarna, nu får ni hålla i hatten längre söderut, vi norrlänningar anses väl inte vara de snabbaste, men när vi kommer igång då händer det saker.

Avatar Fallback

Re: Vårrapporten

flisshejk  
#125071 Inte lika positvt i dag - 2,4 i morse, det har kommit en regnskur och är +3,4 nu.

Användarvisningsbild

Re: Vårrapporten

totte  
#125075 Regnade som tusan när jag for till jobbet vid nio-tiden. Ett par plusgrader. Men regn är ju mer vår än vinter :-)

Avatar Fallback

Re: Vårrapporten

axwell  
#125093 Dimmigt och disigt i morse, from. middag strålande sol, vindstilla +11.5 i skuggan, snön måste ha det kämpigt med att behålla sin position.

Härliga tider strålande tider !

Avatar Fallback

Re: Vårrapporten

flisshejk  
#125103 Det blev betydligt mer än en regnskur, det har regnat blandat med snö mest hela dagen, +4, i eftermiddag när jag kom från Kalix toksnöade det såna där stora kladdiga flingor som vi kallar för lapphandskar, var bortåt 1 dm sörja på vägen, när jag närmade mig byn övergick det i regn och det har alldeles just slutat.

Avatar Fallback

Re: Vårrapporten

flisshejk  
#125162 Ser ut att arta sig till en fin vårdag strålande sol från en klarblå himmel, +2 som gjort för en dag i stugan.

Avatar Fallback

Re: Vårrapporten

flisshejk  
#125227 Blev som jag förutspådde en mycket fin vårdag rekordvarmt +10 I pensionärs kuvösen var det i eftermiddag +37,5

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).