Traktorer och processorer

Kraftuttag valmet 805

6 inlägg 5813 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Kraftuttag valmet 805

Botvig  
#124540 Är det någon som har haft problem med inkopplingen av drivhjulsberoende kraftuttag på 805:an
Jag har problem med detta, inkopplingen av varvtalsberoende kraftuttag är inga problem.
Kan man enkelt kolla om det är klo kopplingen som kärvar utan att demontera växellådan.



   TS
Lantmännen Maskin
Avatar Fallback

Re: Kraftuttag valmet 805

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#124576 Allt till kraftuttaget sitter i "ryggsäcken" bak på traktorn så om de ska demoteras så är det den klumpen.
Kanske går att se om du demoterar hydralpumpen för då blir det ett stort hål in i bakkroppen.
De finns bilder i verkstadshandboken.
Kommer inte ihåg ifall den finns som download på maskinisten.net eller ej annars finns den hos Olssons i Ellös

Avatar Fallback

Re: Kraftuttag valmet 805

Botvig  
#124635 Jag har beställt verkstadshandboken men inte fått den ännu, ville kolla om det är någon som har haft samma problem.

   TS
Avatar Fallback

Re: Kraftuttag valmet 805

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#124683 Hade inte haft nåt emot att ha haft de men tyvärr min är inte utrustad med drivhjulsberoende :???:
Föresten gör det nån skillnad om du kopplar ur 4hjuldriften, kraftuttaget drivs av samma axel som driver framaxeln?

Avatar Fallback

Re: Kraftuttag valmet 805

Botvig  
#125054 Jag har hittat felet.
Det var gaffeln som skjuter omkopplingsdrevet som troligtvis kärvade.
En bekant hade samma problem han plockade ner lådan innan han hittade felet.
Jag varmkörde lådan genom att belasta kraftuttaget under en tid. Detta hjälpte så att det gick att tvinga i det hjulberoende kraftuttaget när lådan var varm. Problemet försvann efter att jag kopplat i och ur detta några gånger.

   TS
Avatar Fallback

Re: Kraftuttag valmet 805

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#125112 Kanske inte använd så mycket så de tröga för det, gött att de gick utan att riva :-bd

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).