Polaris 550XP X2 -11, Kranman T1750 griplastarvagn -13, MF 4435 -07, Patu 9t griplastarvagn, Stihl ms 200, 241, HVA 345, 550XPG
trilla skrev:Du Uvskogen... Alla Yamaha har ju diffspärr fram som mekaniskt låser diffen. Alla utom polaris har ju ingen diff alls bak. Polaris låser mekaniskt den bakre diffen på knapptryck och den främmre vid ritationsskillnader.
Men du kanske menade att du ville ha en hjuling med polaris bakaxel tillsammans med en mekaniskt låsbar diff som på en yamaha fram?
Personligen tycker jag inte alls att polaris framdiff är något sämre än de andra lösningarna, snarare tvärtom.
SiB skrev:Jag tror att alla atv:er är utan differential bak. Det är onödigt att sätta en bak när maskinen är så kort och smal. Däremot har de en vinkelväxel.
SiB skrev:Hej!
Blev lite förvånad när jag läste "Inlägg av Uvskogen » fre 01 apr 2011, 23:56 " i denna tråd.
Min Honda har stel bakaxel och båda bakhjulen har alltid samma hastighet, oavsett om jag kör rakt fram, svänger, har motorn igång eller drar den för hand med motorn avstängd. Det vill säga att jag alltid har full drivning på båda bakhjulen (så länge motorn är på och jag ger gas såklart.) Det har ju löst det hela med att "En atv för skogen ska ha fullt låsbar diff på minst ena axeln".
Jag tror att alla atv:er är utan differential bak. Det är onödigt att sätta en bak när maskinen är så kort och smal. Däremot har de en vinkelväxel.
Bengt.Svensson skrev:Själv har jag en Honda och en Kawasaki med fotväxel...aldrig några problem med drivremmar.