Bioenergi

Bolaget som flisar vill betala 60 kr/m3

36 inlägg 15388 visningar 7 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Bolaget som flisar vill betala 60 kr/m3

skogsflane  
#124614 Ska flisa en större mängd nu framåt sommarkanten. Bolaget som kommer har vart hos grannen och flisat (för samma pris) ett antal år innan så jag har passat på att anmäla mitt med. Dom säger att dom betalar 60 kr/m3...är inte det lite lågt? Det är halland detta och mycket löv om det nu gör någon skillnad.



   TS
Avatar Fallback

Re: Bolaget som flisar vill betala 60 kr/m3

Bertilsson  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#124619
skogsflane skrev:Ska flisa en större mängd nu framåt sommarkanten. Bolaget som kommer har vart hos grannen och flisat (för samma pris) ett antal år innan så jag har passat på att anmäla mitt med. Dom säger att dom betalar 60 kr/m3...är inte det lite lågt? Det är halland detta och mycket löv om det nu gör någon skillnad.
Jag förutsätter att du avser måttenhet m3s (stjälpt).Priset är lågt.
Ligger det vid väg är 90 kr/m3s möjligt pris.
En skogsägare behövde hjälp där jag medverkade och vi fick hjälp genom forumet (Mest som PM.)
Prisnivån du nämner låter som om Vida är med i bilden. De var också inblandade i nämnda fall med pris som borde höjts 50%. Dessutom andra bindande saker.
Läs mer om detta och mer på
viewtopic.php?f=29&t=8975&st=0&sk=t&sd=a&start=195
Se Avsnitt 51.
Vill du se mer av Vida så läs från avsnitt 1 till 89.
Va på din vakt!

Användarvisningsbild

Re: Bolaget som flisar vill betala 60 kr/m3

Gustav-vasa  
#124620 Tycker det låter lite i underkant. Jag får 95kr/ms3 rakt av vid bilväg. Även för färskhugget ris.

Avatar Fallback

Re: Bolaget som flisar vill betala 60 kr/m3

Zalman  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#124623
Gustav-vasa skrev:Tycker det låter lite i underkant. Jag får 95kr/ms3 rakt av vid bilväg. Även för färskhugget ris.



Om man har 100ton ej torkade träddelar, hur många ms3 flis blir det?

Avatar Fallback

Re: Bolaget som flisar vill betala 60 kr/m3

Bengt.Svensson  
#124626 Jag fick nog runt 70 kr för senaste försäljningen, men det var endast 17 m3s den gången.

Avatar Fallback

Re: Bolaget som flisar vill betala 60 kr/m3

skogsflane  
#124648 det är från lövgallring och ligger nästan vid en bilväg (några meter in på avsticksväg).

jag skulle inte bli förvånad om dom har medvetet låga priser just här bara för att dom vet att grannen är gammal och godtrogen.

   TS
Avatar Fallback

Re: Bolaget som flisar vill betala 60 kr/m3

TommmySpa  
#124664 Du får nog vara nöjd med den summan. Här i Småland ger man bort riset till någon entreprenör för att bli av med det.

Avatar Fallback

Re: Bolaget som flisar vill betala 60 kr/m3

Robertberg  
#124667 Och här i Småland får vi betalt för riset..

Avatar Fallback

Re: Bolaget som flisar vill betala 60 kr/m3

skogsflane  
#124671
obantteg skrev:Och här i Småland får vi betalt för riset..


hur mycket får du /m3?

   TS
Avatar Fallback

Re: Bolaget som flisar vill betala 60 kr/m3

Robertberg  
#124698 Vi har inte sålt på länge nu, men när vi sålde för några år sen blev det några kronor över.

Användarvisningsbild

Re: Bolaget som flisar vill betala 60 kr/m3

Gustav-vasa  
#124701 Skotning av grot ligger väl på ca 45 kr? Sen ska man ha som markägare några slantar upp. Så 60 kr m3s är i underkant.

Avatar Fallback

Re: Bolaget som flisar vill betala 60 kr/m3

alfred  
#124747 Skotning på grot ligger på 26-30 kr i norra småland enligt erfarenhet. Finns säkert några undantag=)

Avatar Fallback

Re: Bolaget som flisar vill betala 60 kr/m3

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#124762 Varför ge bort det, låt det ligga.

Användarvisningsbild

Re: Bolaget som flisar vill betala 60 kr/m3

th  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#124842
TommmySpa skrev:Du får nog vara nöjd med den summan. Här i Småland ger man bort riset till någon entreprenör för att bli av med det.

Varför skall man bli av med riset? Det är ju utmärkt gödning i det långa loppet.

Avatar Fallback

Re: Bolaget som flisar vill betala 60 kr/m3

skogsflane  
#124845 men nu ligger det skotat o klart i två st 50 m långa högar..

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).