Skördare

Driftsäkerhet Ecolog

62 inlägg 35392 visningar 10 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Driftsäkerhet Ecolog

sumper  
#123389 Stig
Under vilka omständigheter bytts agg ut?

har även lite kritik som ni bör ta vara på
1. Säg "inget" ni inte kan upfylla som ett telefon samtal hur svårt är det?
2. Nöta samma sak i dagar för att hitta felet prova att byta något innan det går så långt
exempel ( felet vissa stockar höll samma dia på hela stocken ) teknikern kommer ut och ska kolla dia börjar med att klava för att se felet och så forsätter den dagen och nästa och dagen där på utan framsteg för dia givare "var" hel men efter en del gnäll från chefen att dom skulle bytas så blev det gjort och det problemet är borta men dia mätning begär vi mer av.
3. Buggar i cabswin verkar det finnas got om något ni kollar innan entreprenören får det eller ska dom agera test pilot?
4. Visa mer intresse att reparera felen under garanti tiden inte efter...
5. och så en till försäljaren finns viss okunskap om vad han säljer ett jag vet om är att våran vatten tank som sitter i kranen skulle vara delad det skulle inte vara hela som det är.

det blev lite blandat med kritik och frågor men den unnar jag dig :) det finns lite mer backgrunds fakta om dia men du fick den kortfattade delen.

har även nått förslag jag skulle villa ge
1. Varför inte göra mer mellanrum på banjon som går till flerträd 3milimeter räcker så man får på en hylsa eller ringnyckel och placera hela klumpen lite längre ut eller kapa en bit på flerträds plattan så man slipper skruva bort allt för att byta slang.
2. Flytta lådan där datakabeln är skarvad på utskjutet ett par centimeter närmare hytten för just nu kan man klippa av dom slangar som ligger under utkjutet med bågen som sitter runt färgtankarna.
3. En annan låsning på nedre kniv skulle inte sitta så fel då saxpinnen flyger efter ett par dagar och tappen om man inte är vaksam.
4. Handtag på luckor framför dörren.
5. En annan konstruktion på dämp plåten så kuddar sitter kvar har dock inget förslag på hur.
6. Mer förvarings utrymme i hytten den får ni nog höra ofta.

det är allt jag kommer på för stunden och allt som berörs är en ecolog 550c med 4000b agg.

Marcus
en lika glad förare som vet att han inte kommer köra ecolog igen :D

Edit
När kommer Hans ( kundvårdaren ) tillbaka från semestern?

Avatar Fallback

Re: Driftsäkerhet Ecolog

tg_rossi  
#123411 Som montör hos Eco Log kan jag svara på några av dina synpunkter!

2. Flytta lådan där datakabeln är skarvad på utskjutet ett par centimeter närmare hytten för just nu kan man klippa av dom slangar som ligger under utkjutet med bågen som sitter runt färgtankarna.

Lådan är borttagen på de nya kranarna. Nu skarvar vi krankabeln i lamphuset på utskjutet.

4. Handtag på luckor framför dörren.

Sitter numer en annan låda i framramen. Den är utdragbar framåt och har inga luckor.

6. Mer förvarings utrymme i hytten den får ni nog höra ofta.

Vet inte hur du har i din maskin. Men numer sitter det en hylla med nät i framkant mellan lamphusen i taket. Det är även lite andra fack på G!


Mvh Tobias Gunneriusson. En av ca 35 montörer hos Eco Log.

Avatar Fallback

Re: Driftsäkerhet Ecolog

sumper  
#123477 Våran är från 09 så facken är lika med noll.

Hur är det med urea tanken samma 5l plastdunk i tank utrymmet forfarande? ecolog skulle ta fram en ny som passa efter att vi sa till men har inte hört något om det eller av ecolog sen Hans gick på semester förra året.

Användarvisningsbild

Re: Driftsäkerhet Ecolog

Cruiser_no1  
#123481 Tja Tobias

Vet du om det finns nån ny hytt till skördarna som är på gång? Med dörren på sidan kanske? det hade gjort en stor skillnad eftersom man inte asar in en massa spån i hytten, plus att datorn slipper fyllas med vatten när man öppnar dörren i ösregn.

   TS
Avatar Fallback

Re: Driftsäkerhet Ecolog

"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#123874 Nja! jag kör ju en 487 XL , (såld av Roy Holseter ) .. och den maskinen är ju i princip en Eco Log 570 fast GRÖN :-)

maskinen hämtades med egentrailer i kongsvinger , .. och detta är nog den bästa maskinen jag haft ! .. trots att denna har "1800" kranen (knäckte en krantapp i vinter ) . och just service ,,har dom på Eco Log .. en ny krantapp var på väg innan jag hade lagt på luren , och en "eloge" till olle :-)

sedan , måste jag hålla med om att vissa "individer" på detta forum inte har någet här att göra om man inte har något konstruktivt att skriva , ..


dock är det närmast sorgligt att det blivit mercedes motorer .. jag föredrar cat .. (varför är finns det inga mercedes i gruvorna ?

min nästa skördare ?


och efter att ha läst denna tråd , med alla dess inlägg så känns det ungefär som att "kasta pärlor till svinen " ..

Givetvis en EcoLog ... av ännu okänd specifikation :-)

m.v.h "spindeln"

Användarvisningsbild

Re: Driftsäkerhet Ecolog

Knegarn  
#123879 Att byta till mercedes kanske inte ver det smartaste, men att byta ut cat är väl en självklarhet! större oljeläckande bränsleslukande svin finns väl inte?

Användarvisningsbild

Re: Driftsäkerhet Ecolog

Cruiser_no1  
#123887 Cat har ju för sig att varenda reservdel dom säljer är av renaste guld, iallafall prissätter dom den som det.

   TS
Avatar Fallback

Re: Driftsäkerhet Ecolog

mrhakan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#123937 vad är de för fel på mercedes motorerna då??? tycker de går jäkligt jämt å fint och billiga i drift är dom också

Användarvisningsbild

Re: Driftsäkerhet Ecolog

Klargplutte  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#123945
mrhakan skrev:vad är de för fel på mercedes motorerna då??? tycker de går jäkligt jämt å fint och billiga i drift är dom också


Valmet har dom inte :lol: Vi har då en helt drös av dom och dom har då aldrig racklat nämnvärt tro vi bytte turbo på äldsta buffalon efter typ 14-15000h kanske nån intercoolerslang , lite dryga att lufta men sånt ska man ju inte behöva hålla på med :roll:

Avatar Fallback

Re: Driftsäkerhet Ecolog

novis??  
#123968
"spindeln" skrev:Nja! jag kör ju en 487 XL , (såld av Roy Holseter ) .. och den maskinen är ju i princip en Eco Log 570 fast GRÖN :-)

maskinen hämtades med egentrailer i kongsvinger , .. och detta är nog den bästa maskinen jag haft ! .. trots att denna har "1800" kranen (knäckte en krantapp i vinter ) . och just service ,,har dom på Eco Log .. en ny krantapp var på väg innan jag hade lagt på luren , och en "eloge" till olle :-)

sedan , måste jag hålla med om att vissa "individer" på detta forum inte har någet här att göra om man inte har något konstruktivt att skriva , ..


dock är det närmast sorgligt att det blivit mercedes motorer .. jag föredrar cat .. (varför är finns det inga mercedes i gruvorna ?

min nästa skördare ?


och efter att ha läst denna tråd , med alla dess inlägg så känns det ungefär som att "kasta pärlor till svinen " ..

Givetvis en EcoLog ... av ännu okänd specifikation :-)

m.v.h "spindeln"

du har ju inte precis en ecologg även om du hoppas det är nog inte många saker som är lika det skiljer både cat oo en gen ecologg å sumper tror jag mer på en pendel arm aids är aids :mrgreen:

Avatar Fallback

Re: Driftsäkerhet Ecolog

dexter  
#123975 Till Stig.

Hej stig, om du fortfarande kommer in och läser å kollar här så får du gärna svara på en snabb fråga.
lite bakgrund till frågan är att jag själv var inne med en maskin och hade service och service gubbarna servare även ecolog.

och då stod det en nästan split ny 590 där med pumpras. då hade den gått ca 500h, har ni bytt ut roxroth pumparna eller har dom bara blivit förstärkta förhindra ras?

vore roligt med svar.

PS. ditt och erlings inlägg ang. bokslut och anställda osv till morris var väldigt roingivande och lite nyttigt att läsa för en som inte är så insatt i ecolog världen

Mvh Fredrick



sen vore de kul om du morris kunde förklara dig lite ang. smutskastningen mot ecolog med tanke på att du verkar inte ens ha ägt en ecolog tidigare, vilket är konstigt också eftersom din har strulat sen dag 1

Användarvisningsbild

Re: Driftsäkerhet Ecolog

Cruiser_no1  
#126063 h
Senast redigerad av Cruiser_no1 tor 14 apr 2011, 20:57, redigerad totalt 1 gång.

   TS
Avatar Fallback

Re: Driftsäkerhet Ecolog

mrhakan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#126080 drar leveransen ut på tiden på den nya?

Användarvisningsbild

Re: Driftsäkerhet Ecolog

Cruiser_no1  
#126090 h
Senast redigerad av Cruiser_no1 tor 14 apr 2011, 21:11, redigerad totalt 2 gånger.

   TS
Avatar Fallback

Re: Driftsäkerhet Ecolog

mrhakan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#126117 då fick ni vänta lite, vi skulle få våran i början på september men fick den inte fören i början på januari. Men å andra sidan fick vi ju en D modell då istället också.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).