Socialt (mer om oss)

Köldrapporten!

613 inlägg 126680 visningar 22 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Köldrapporten!

flisshejk  
#123336 -0,6 i morse +4,8 nu men solen har gått och gömt sig, har varit ut och gått en sväng efter skoterleden och för första gången i vår så känner man att det är kramsnö under fötterna det knarrar så härligt.

Elmia
Användarvisningsbild

Re: Köldrapporten!

GremoNiclas  
#123367 +1 i morse och +10 på eftermiddagen. ÄNTLIGEN! Kanonskönt.
Snart får man börja gnälla om att det är varmt istället, för omväxlingens skull! :D

Avatar Fallback

Re: Köldrapporten!

malåraggarn  
#123377 äntligen plusgrader så snön få sätt ihop se int pinnbjörken lämnar osynliga spår efter se i pudre

Avatar Fallback

Re: Köldrapporten!

axwell  
#123380 Instämmer i äntligen, +11 grader vid Birsta köpcenter (Sveriges näst största) denna em, som mest drygt +8 här, fortfarande +6 grader nu kl. 21 på kvällen.

Avatar Fallback

Re: Köldrapporten!

flisshejk  
#123434 +5,5 och hör och häpna fortfarande strålande sol trotts att jag pallrat mig upp från sängen för ett bra tag sedan.

Användarvisningsbild

Re: Köldrapporten!

totte  
#123478 Vi satt ute i lä vid söderväggen och eftermiddagsfikade på jobbet för första gången i år! :grin:

Användarvisningsbild

Re: Köldrapporten!

Cruiser_no1  
#123483 11 plus i lindvallen

Avatar Fallback

Re: Köldrapporten!

flisshejk  
#123617 Någon som slår detta -12,6 vid sextiden i morse efter ca två timmar hade temperaturen gått upp till -0,6 en ökning med 12 grader

Avatar Fallback

Re: Köldrapporten!

flisshejk  
#123719 Inga +grader idag full storm flyttar mycket snö idag också, kalt som f-n.

Användarvisningsbild

Re: Köldrapporten!

totte  
#123807 Ja fy f-n, fick beställa skottning för att ta mig hem från jobbet ikväll, var helt igendrevat på infartsvägen. Och nån plogbil var ute och kuskade runt och skottade drivor på landsvägen där det behövdes. BRRRRRRR!

Avatar Fallback

Re: Köldrapporten!

flisshejk  
#123939 Våren som kom av sig! nordlig vind och några kallgrader, går genom märg och ben, solen försvinner mer och mer BRRR. Vi tänker i varje fall sova i stugan första gången för i år.

Användarvisningsbild

Re: Köldrapporten!

totte  
#123948 Mars, månaden som kastar en mellan hopp och förtvivlan. Kan vara en underbar vårvinterdag och nästa dag är det midvinterkyla eller snöstorm. Jag är dock optimist och tror att det även i år kommer att bli snöfritt nån gång framöver.

Avatar Fallback

Re: Köldrapporten!

flisshejk  
#124208 Åter en natt med mellan 8 och 10 minusgrader, strålande sol men jag förväntar mig att det snart mulnar på. Håller med totte nog blir det snöfritt så småningom men vi här uppe får väl vara glada om vi får en månad med sämmre sparkföre. Kändes bra med första stughelgen.

Avatar Fallback

Re: Köldrapporten!

flisshejk  
#124299 -18,6 FY FN. mer behöver väl inte sägas.

Avatar Fallback

Re: Köldrapporten!

axwell  
#124309
flisshejk skrev:18,6 FY FN. mer behöver väl inte sägas.


En målande beskrivning, vi kom lindrigare undan, -9,9 och nu mitt på dagen runt nollan med strålande solsken.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).