Traktorer och processorer

Bakaxel lekage Bm Terrier!

7 inlägg 4954 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Bakaxel lekage Bm Terrier!

Fisketorp  
#12368 Tjenare på forumet!
hoppas helgen har varit bra.

Som rubriken säger så läcker det olja ur höger sida av bakaxeln(där man trär på trumman)

Då traktorn är så "fin" och jag tänkt måla den mm till sommaren kanske det vore ide att täta denna läcka.

Är det tänkt att det ska vara separat olja bakaxel - växelåda? har nämligen bara hitta påfyllningen för växelådan.

Är det något komplicerat att täta dena läcka? vill inte riva mycket mer än jag gjorde för att byta bromsbackarna.
är lite rädd att jag inte får ihop det om det blir för komplicerat =P

läst om samma problem på vissa fordson, verkade krångligt att åtgärda så hoppas det verkar bättre på bm=P

mvh//Martin



   TS
Lantmännen Maskin
Avatar Fallback

Olje läckage....

Nokka  
#12376 Hej.
Är det mycket??
Skaffa dej en verkstads handbok och ta dej tid, fixar om du fixade bromsarna. hör av dej..

Avatar Fallback

Re: Olje läckage....

Fisketorp  
#12378
Nokka skrev:Hej.
Är det mycket??
Skaffa dej en verkstads handbok och ta dej tid, fixar om du fixade bromsarna. hör av dej..


Tjena!

Vet ej hur mycket det läcker nu när allt är monterat.
men när när jag hade av trumman så läckte det väl någon liter under nattens gång.

Ehm vart hittar man en verkstads handbok till en sådan här skönhet?=P

ska kolla ifall det kanske ligger någon här på forumet.

måste man plocka ut själva axeln?

mvh//Martin

   TS
Avatar Fallback

Hej igen!!

Nokka  
#12379 Såg dej på maskinisten, men där fanns inget, läcker mkt, hittar jag något hör jag av mej.

Avatar Fallback

Re: Hej igen!!

Fisketorp  
#12383
Nokka skrev:Såg dej på maskinisten, men där fanns inget, läcker mkt, hittar jag något hör jag av mej.


Tackar!
vore inte fel att ha lite instruktioner på papper så man vet vad man gör.. eller iallafall möjlighet till det=P

//Martin

   TS
Avatar Fallback
Michael  
#13005 Vanligt förekommande läckage på gamla BM-modeller. Du behöver byta yttre packboxen, och när du ändå gör det vore det dumt att inte byta inre på samma gång. Allting är visserligen relativt, men det är inte speciellt komplicerat. Packboxar finns från t ex Olssons i Ellös.

Det finns ett tryck av verkstadshandboken för 425 på Tradera, även om den inte är speciellt billig: http://www.tradera.com/Verkstadshandbok ... n-50865765

Avatar Fallback
Fisketorp  
#13009 Tackar för det Michael..

har dok redan fått tag i verkstadshandbok, reservdelskatalot, motorspec bok och hydralik bok.

allt fanns under downloads, finns till många olika märken samt modeller.

ska bara skaffa färgpatron så man får skrivit ut, blir sommararbete då garaget är fullbelamrat under vintern=/

mvh//Martin

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).
Liknande Trådar