Traktorn i skogen

Traktor för snöröjning men vilken?

23 inlägg 27913 visningar 7 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: jordbrukare till snöröjning men vilken?

alfred  
#123210 jag har haft några en same och en lamorghini själv och kört mycke med dom gammla 130 0ch 150 laser.

jag är oerhört imponerad av dom,krånglar nästan aldrig. och bra vändradie är det oxså. lätt att få tag i grejer och billiga grejer.

det finns en hel del av dom kvar. kolla in på mascus och ev i danmark.

lyca till.

Lantmännen Maskin
Avatar Fallback

Re: jordbrukare till snöröjning men vilken?

Pensionär  
#123235 En granne till mig köpte en ny lamborghini ca -97 -98. Den har det vart en jäkligt massa fel på. Vetlösa saker som absolut inte får finnas på en ny maskin.
Begagnat marknaden här i finland var ganska lamborghini influerad för några år sen när jag leta traktor. Dessutom till relativt bra priser, dock våga jag inte på en sån.
Hur är det? Mycket fel med Lamborghini eller fick grannen ett måndags exemplar?

Avatar Fallback

Re: jordbrukare till snöröjning men vilken?

alfred  
#123252 Min erfarenhet av lamborhgini och same är att man inte ska köpa någon under 100 hk eller med 4 cylindrar.
Resten är kanon traktorer. men om man vill ha en bra traktor så skulle jag välja en Same laser eller Lamborghini 165. om det inte blir för stort för dig? finns en hel del såna på nätet i blandat skick men till en rimlig peng. Och på köpet får du en traktor med GRYM ork i.

Avatar Fallback

Re: jordbrukare till snöröjning men vilken?

Pensionär  
#123260 Nu vet jag inte direkt vilken modell det är grannen har, är iaf en 6:a på ca 115-125 hk.
Har bara provkört den en gång, och det var bara några minuter så min erfarenhet är ganska begränsad.
Annars skulle det väl inte vara någon dålig traktor bara den inte skulle krånglat så mycket.

Avatar Fallback

Re: jordbrukare till snöröjning men vilken?

Fredrik Kämpe  
#123324 Jag tycker du skall köpa en Valmet, eller en Valtra. Jag var jäkligt skeptisk till dom traktorerna när jag jobbade på det förra stället där vi bara körde Fendt. Men sen när man hade suttit i en Valtra ett tag så är det verkligen inget att klaga på. Dom är både bränsle snåla och billiga vid inköp. Den vi har klöddar aldrig och den har ändå gått c.a 6000 h. :)

Avatar Fallback

Re: jordbrukare till snöröjning men vilken?

Svahn  
#123514 tack för bra svar nu blev jag några erfarenheter rikare. får se hur de blir med traktor köpet, men fortsätter vintrarna så här så ska de väl inte vara omöjligt att köpa en traktor och ha rikligt med jobb :)

   TS
Avatar Fallback

Re: jordbrukare till snöröjning men vilken?

Kristoffer D  
#124100
Fredrik Kämpe skrev:Jag tycker du skall köpa en Valmet, eller en Valtra. Jag var jäkligt skeptisk till dom traktorerna när jag jobbade på det förra stället där vi bara körde Fendt. Men sen när man hade suttit i en Valtra ett tag så är det verkligen inget att klaga på. Dom är både bränsle snåla och billiga vid inköp. Den vi har klöddar aldrig och den har ändå gått c.a 6000 h. :)


Håller med. Körde lite snö med en N101a i vinter och vart oerhört nöjd. Det enda jag kunde klaga på var avsaknaden av lastarfjädring men det beror snarare på köparen...

Avatar Fallback

Re: jordbrukare till snöröjning men vilken?

Cowboy  
#129960 Vi köpte en New Holland TL-90A i höstas. Det blev 265 000 för den men den är ju en mycket trevlig traktor men 90 hästar och en bra lastare med joystick. Våran var en -04 med 3800 timmar på mätaren. Även föregångaren TL-90 finns väl med kopplingsfri F/B och borde gå att få billigare.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).