Skördare

John Deere 1170 E 414 mellanaxelhaveri

34 inlägg 14096 visningar 8 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: John Deere 1170 E 414 mellanaxelhaveri

huggarn82  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#122726
Skogshuggarninorr35 skrev:Ja tycker att det åtminstonde skulle sitta grövre grejor än en standard SKF:s lagerbock på skogsmaskinerna.
Det kommer bli bättre när snön far ska du se, det blir ett jävla tuggande och svängande när det är sån snö som nu.



det jävliga är att det är exakt likadan lagerbock på 1840, 1880 som satt i vagn på dom o det höll ju på dom :cry:

tog i alla fall ut en extra lagerbock på reserv domk va billiga 796 kronor

Användarvisningsbild

Re: John Deere 1170 E 414 mellanaxelhaveri

finskpinne  
#122728 Satte å diskuterade med en produktutvecklare vid en maskintillverkare en gång och frågade av honom varför dom inte "överdimensionerar" vissa delar på maskinerna som är dyra att reparera och på det viset vara lite på säkra sidan. Men den iden tyckte han absolut inte om!! :shock: Nån jäkla smart ingenjör hade ju räknat ut på sin dator att det SKA hålla, men i verkligheten så gör det ju inte det. Visst skulle ju maskinen bli nån slant dyrare i inköp men jag tror att ganska många entreprenörer skulle betala lite mera om dom var säkra på att maskinen skulle vara väldigt driftsäker.

Användarvisningsbild

Re: John Deere 1170 E 414 mellanaxelhaveri

huggarn82  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#122729 själv är jag rätt säker på att probelemet sitter i styrvinkeln, maskin är ju jävligt vinklad när den står 44 grader, samt har jag upptäckt att det går o styra ännu mer nu, måste ta en titt på givarn,
när maskin va ny o man styrde fullt o fällde ner stegen så gick den mellan hjulen, styr man fullt nu ramlar den på storhjulet bak

Användarvisningsbild

Re: John Deere 1170 E 414 mellanaxelhaveri

huggarn82  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#123443 John deere har en ny idé angånde stödlager, att splines i mellan axeln går trögt o däörför ska den fettas in, våran gick trögt så förbaskat, men när jag gnidit in den med fett så gick den lätt

dock tror jag inte det är det som är problemet

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).