Socialt (mer om oss)

Iphone?

18 inlägg 8987 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Iphone?

Cruiser_no1  
#122633 Jag ligger o smålurar på iphone 4 el 3gs, kan ni hjälpa mig med en "pros and cons" lista?



   TS
Elmia
Avatar Fallback

Re: Iphone?

Chainsaw Charlie  
#122637 Har hört från ett håll att displayen spricker i minusgrader. Vet inte om det gällde 3:an eller 4:an dock.

Avatar Fallback

Re: Iphone?

Robertberg  
#122644 Ett tips är att smålura på en android också :)

Avatar Fallback

Re: Iphone?

Solhemsskog  
#122650 kass mottagning säger dom i min bekantskapskrets som har den, dessutom tvivelaktig bluetoothfunktion...

Nokia N8 har Fm sändare, den tillsammans med spotify e fan så najs i maskinen.

Avatar Fallback

Re: Iphone?

Robertberg  
#122653 N8an går väl inte riktigt att jämföra med Iphone / Android?
Det är ju lika typ av telefon, men iom att Nokia har sitt egna operativsystem (Symbian) så har den färre användare, färre appar.
En kompis sålde sin N8 efter en månad..

Jag vet i princip ingenting om den telefonen, men detta är min förutfattade mening..

Avatar Fallback

Re: Iphone?

aywa  
#122659 Har en Iphone 4 med tele 2. Bor tp i en "ravin" i skogen, få personer har mottagning här, men jag har det på min Iphone 4:)

Är galet nöjd med den. Visserligen lite dyrare än iphone 3, tror det endast är småsaker som exempelvis kameran som är bättre och att fler appar är gjorsa för fyran... Jag vet att jag hade ångrat mig om jag tog trean bara för sakens skull så jag valde fyran! :lol:

Har den dock inte på mig när jag jobbar ute, den e nog rätt bräcklig så därför får den som ringer till mig varaså vänlig och ringa på ett annat nummer om jag inte svarar på iphonen.

En app som heter runkeeper mäter upp avstånd närman rör sig, samt är en utmärkt GPS navigator för att ta sig runt
även i urskog! Tycker den funktionen är klockren då jag går mycket med mina hundaroch vill testa nya vägar...

Surfningen är i världsklass, det går fort med rätt abonnemang och mottagning, heltunderbart närman bara vill kolla upp något snabbt och enkelt!

Glömde jag säga att jag är ruggigt nöjd med min? :grin:

Avatar Fallback

Re: Iphone?

Solhemsskog  
#122660 den e absolut mindre leksak och mera TELEFON.

Avatar Fallback

Re: Iphone?

dexter  
#122664 jag har haft både iphone och en ericsson X8. får jag välja så tar jag iphone, utan tveckan! jag vart inte nåt imponerad av X8, mer besviken att ja hade kasta ut 2000kr för en mobil som inte var bättre än den jag hade för 5 år sen.

iphone har sin appstore som är överlägsen jämfört med andriodmarket. det finns mer å välja mellan, lätt å använda plus att alla appar är på svenska å inte på nåt språk från asien som det va på andriod. alla affärer, banker, bussbolag, tv-kataloger osv släpps till iphone först, andriod på andra plats sen slåss oyi (nokia) och resten om tredje platsen.

iphone lever på sin appstore mer eller mindre, det finns massa gratis appar. andriod finns de inte värst å hämta. gratis eller inte..

ja, dispalyen kan spricka på iphone. och det är 4:an, varför är för den är gjord av GLAS. konstigt men sant. jag hade en 3GS privat och på jobbet. med dispaly skydd och mobilen i en läder "väska". på 3GS så är mottagningen bra, funkar lika bra som vilken annan mobil. 4:an hade dålig täckning i USA, i sverige ska det vara som vanligt.. iphone har inte radio i mobilen, men det är bara ladda ner en radio kanal så slipper man sitta å leta efter när frekvens. SR har en app på iphone med alla olika kanaler, från norr till söder.

plus med 3GS
+ enkel
+ MYCKET bra på appstore
+ enkel och perfekt dispaly, inte för känslig och inte för trög
+ du kan deffinera dig själv i mobilen med vilka appar du tar ner
+ snabbt internet på 3G
+ enkelt att få ner och ladda in podcast, går och premuninera via itunes.
+ appar från buss, tåg, flygbolag finns det gott om från nästan alla större städer!
+ bank appar, kolla saldo, överföra pengar osv
+ laddar batterier väldigt snabbt!
+ perfekt om man går ut på facebook!
+ enkel och surfa med.
+ stort minne! (eller snarare gigantiskt!)

minus med 3GS
- dåligt batteri, räcker ungefär en dag med normalt surf och mobil prat
- kan strula i mjukvaran
- kan sluta ladda utan vidare, ingen garanti kvar? släng mobilen.
- endast 1 års garanti, jämför med 2 år för andra fabrikanter.
- kan inte välja vanliga mp3 låtar som ringsignal, det går om man fixar en massa i itunes
- blåtand är dålig. (jag använde en ericsson snäcka med iphone, mobilen koppla ifrån bara sådär ibland)
- dyra orginal tillbehör


ska du köpa iphone, så vänta en stund till om du är sugen på 4:an. 3gs är så gott som utan barnsjukdomar nu. iphone 5 är på väg och då är 4:an nästan utan sjukdomar.

lite curiosa om ipad. ipad 2 släpps snart (om den inte redan har gjort det) i usa. och den finns det 18 olika versioner på ipad2!

Avatar Fallback

Re: Iphone?

Robertberg  
#122784 X8an bör undvikas då det är en billig och därmed rätt dålig Android, inte att jämföras med en av toppmodellerna.

Jag har aldrig uppfattat att de appar som mina Iphonekompisar har inte finns till min telefon, snarare tvärt om.
Skulle gärna vilja veta vilka appar man inte hittar på androidmarket :)
Har aldrig laddar ner nån app på annat språk än svenska/engelska.

Med android kan vem som helst (med kunskapen) göra egna appar till sin telefon, till Iphone måste man ha en licens från Apple, sedan ska Apple godkänna appen. Därmed släpps inga urusla appar till Iphone.
På Android sätter användarna betyg på apparna, vilket visar om de är bra eller inte.

Jag har radio i min Htc Desire, men som alla andra mobiler kräver den att man har lurar med kabel inkopplad. Duger inte det finns även Sveriges Radios app. Samt mer eller mindre alla andra radiokanaler.

Jag skulle säga att Iphone och android är ganska lika, med skillnaden att med android kan man forma utseende och placering av appar och funktioner efter sitt egna tycke och smak. Android är även något billigare.

Avatar Fallback

Re: Iphone?

kjugekarlsson  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#122802 [quote="dexter"]jag har haft både iphone och en ericsson X8. får jag välja så tar jag iphone, utan tveckan! jag vart inte nåt imponerad av X8, mer besviken att ja hade kasta ut 2000kr för en mobil som inte var bättre än den jag hade för 5 år sen.

Det är nästan brottsligt av dig att jämföra en telefon för 2000kr med en annan för 6500kr.

Jämför du med X10'an så kommer du upp på en helt annan nivå.


Tillbaka till tråden så hade jag nog inte valt en Iphone, visst är dom snabba och lätta att använda, men jag föredrar nog ändå en Android. De är minst lika snabba och lätta i dagens läge.

Avatar Fallback

Re: Iphone?

mashun02  
#122824 Har en 3GS som varit med hela vintern i galleingsskogen och nu hela våre på ved backen och inget har gått sönder. När det bar -22 ute blev displayen seg men den funkade utmärkt. Har haft istäcke på den och det går ändå. Ska du köpa så köp 4:an då det ryktas att 3GS inte kommer fixa iphone operativsystemet som kommer i och med 5:an.

Ytterligare en fördel är att AppStore är kontrollrat av Apple så du slipper virusrisk och skit appar.

Användarvisningsbild

Re: Iphone?

towes  
#122878 Är lindrigt intresserad av att djupdyka i alla funktioner, men... Köpte för en tid sedan en HTC Desire (Android) till grabben (snart 15 år och telefonfreak) och strax därefter en Iphone 3GS till mig själv. Vem lägger alltid beslag på min telefon tror ni? Grabben såklart! Utan att dra några tekniska detaljer så tycker jag det säger en del (oavsett en liten prisskillnad). :smile:

Användarvisningsbild

Re: Iphone?

Kse  
#147680 Hörde rykten på byn att nybildade företaget Japan display fått en stororder av Appel på en ny 4"skärm. Kanske till Iphone5 eller till en ny mini Ipad?

Användarvisningsbild

Re: Iphone?

Kse  
#166311 Lurar på om jag ska byta upp min Iphone 3G till en 4S då det verkar som om 5:an är lagd på is ett tag till.

Vad är det som är bättre med nya 4S om man jämför med min 3G?

Avatar Fallback

Re: Iphone?

M_M  
#166316 Verkar som att folk i min närhet är mer nöjda med 3GS än med de senare modellerna. Själv använder jag en SE Xperia Ray och är väldigt nöjd.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).