Bilar

Köpa - Vilken PickUp?

601 inlägg 303745 visningar 37 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Köpa - Vilken PickUp?

Skogsmange  
#122501 Ska man köpa en ny amerikansk pickis så är dom ju något dyrare än en japs..

Användarvisningsbild

Re: Köpa - Vilken PickUp?

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#122533
Skogsmange skrev:Ska man köpa en ny amerikansk pickis så är dom ju något dyrare än en japs..

Jämför du en fullsize mot en minipickis?

Avatar Fallback

Re: Köpa - Vilken PickUp?

dexter  
#122538
trislc skrev:
dexter skrev:
trislc skrev:Några erfarenheter av Isuzu:n?

har en kompis som tog ut en splitt nya isuzu när den kom, med stora motorn. ... . men dom kan vara svåra/går inte att regga som lb av nån anledning. vaför kommer jag inte ihåg. ...


Hur menar du, de är ju reggade som lätt lastbil vid försäljning.....?

hans var inte reggad som lb. det va nåt med avgasutsläppen tror jag eller nåt. det va rätt invecklat.

Användarvisningsbild

Re: Köpa - Vilken PickUp?

Mettämies  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#122612 De Isuzun som är på blocket nu är också lb-reggade, konstigt att din kompis bil inte var det.
Vet att nya amerikanska pickuper kan vara omöjliga att regga som lätt LB pga att totalvikten på 3500kg gör att med vikten av passagerarna blir det för lite vikt kvar att ha som lastvikt, lastvikten måste alltid vara högre än vikten av passagerarna, men då blir de ju ändå reggade som LB och får bara köras med C-kort.

Avatar Fallback

Re: Köpa - Vilken PickUp?

"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#125128 Det finns (även andra som hört saker om nya D-max ) ...men jag vill inte yppa ett piss!

Dock kan jag väl förespråka att man nog aldrig kommer att kunna bygga en 3liters motor som har samma livslängd och "effektbuffert" som en gammal hederlig välbebprövad diesel V 8 från USA ?

alla lagar har betydelse .. och NEWTONS lag är inte så lätt att förminska om man vill att den ska var med ett tag ...och många mil !

och det tycks vara ett ständigt återkommande med "wannabee" pickisar som har "söndertrimmade" 2 - 3 liters motorer som sedan visar att dessa drar lika mycket / mil som en bil med en V- 8 och väger mycket , lastar mycket mer :-))

(off the record i can say i know i man hwo by the D- max .. few miles and the oilpressiure lamp ligthted )

the dealer was forced to change the truck for a totaly brand new )

no way ! att jag kommer att köra "japstruck" .... "real men dont eat suchi" (eller vad fan det heter ) **==

Användarvisningsbild

Re: Köpa - Vilken PickUp?

SkogsGotte  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#125157 Annars kan jag rekommendera cheva colorado om du inte skall köpa en sprillans ny, min har gått 12000 mil och det ända bekymmret är att man får lov att byta nån lampa lite nu och då samt att den är relativt törstig.
Kommer troligtvis att fortsätta med jänkare då man vill ha bilar som inte krånglar samt bilar som tål mycket stryk.

Avatar Fallback

Re: Köpa - Vilken PickUp?

dexter  
#125158 bra att du blev nöjd! :smile: hoppas att du slipper allehanda problem och den går många mil för dig och gör den den är bäst på, vara en bra arbetsbil

Avatar Fallback

Re: Köpa - Vilken PickUp?

Bengt.Svensson  
#125160
trislc skrev:Nåväl, tråden handlade ju om att köpa ny pickis. Under tiden som den har spårat in på allehanda gamla jänkarpickisar, har jag skaffat en Isuzu. - Helnöjd, skön bil både komfortmässigt och som arbetsbil!

Jag kollade också på den och tycker den verkar helt OK. Vad har du för förbrukning på den??

Användarvisningsbild

Re: Köpa - Vilken PickUp?

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#125217
SkogsGotte skrev:Annars kan jag rekommendera cheva colorado om du inte skall köpa en sprillans ny, min har gått 12000 mil och det ända bekymmret är att man får lov att byta nån lampa lite nu och då samt att den är relativt törstig.
Kommer troligtvis att fortsätta med jänkare då man vill ha bilar som inte krånglar samt bilar som tål mycket stryk.

Låter som en fin bil, men har du funderat på att gå upp till fullsize?
Eller är du nöjd med den lite mindre varianten?

Avatar Fallback

Re: Köpa - Vilken PickUp?

Brushlarn  
#125232 om du ska ha en bra billig och slitstark bil...Toyota hilux

men om du är 'värd' att åka bra, Navara....

Avatar Fallback

Re: Köpa - Vilken PickUp?

linus .90  
#125493 Har bara ett att säga CHEVROLET SILVERADO ,fy fan vilka grejer (diesel så klart) slår många pick up modeller på fingrarna vad gäller soppaförbrukning, tänkte bara säga de med en gång ! sen är de ju allt annat ochså bara bekvämligheten efter väg är en helt annan än jappsare och dylkt. Spelar ingen roll om de ligger en dm med snö eller slask på vägen, den färdas som tåget oavsett! sen som skogsbil är de ju bara perfekta ochså. som att frakta alla möjliga saker och ting som man kan behöva göra efter dåliga vägar så är de nog i längden ochså bara bra med sin enormt kraftiga konstruktion och en motor som ALLDRIG tvekar! Top of the line helt enkelt!
/ MVH LINUS

Användarvisningsbild

Re: Köpa - Vilken PickUp?

Thunborg  
#125497
Brushlarn skrev:om du ska ha en bra billig och slitstark bil...Toyota hilux

men om du är 'värd' att åka bra, Navara....



Hilux billig :?:

Navara "värd att åka i " :?: :?:

I mitt huvud blev det :roll: men smaken är som baken :lol: :lol:

Avatar Fallback

Re: Köpa - Vilken PickUp?

"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#125506
Thunborg skrev:
Brushlarn skrev:om du ska ha en bra billig och slitstark bil...Toyota hilux

men om du är 'värd' att åka bra, Navara....



Hilux billig :?:

Navara "värd att åka i " :?: :?:

I mitt huvud blev det :roll: men smaken är som baken :lol: :lol:


OJ! :-) nu vart det ju inte svårt att välja ! Hiluxen så klart ! , ..jag gillar motorer och sånt ... MEN det gör inte

Nissan ?? dessa bygger större och större pickisar , men har icke en motor ? välkända för motorproblem ) ..mmh! inte bra

då får det bli Hilux ... (observera att jag är helt opartisk) .. och att det finns alltförmånga "katastrofer" med "wannabee pickisar" av märket nissan ...så pass mycket att det inte går att släta över ..
(fruktansvärt överreklamerad bil , VS fruktansvärt många lurade kunder ?? navarra eller sånt kommer aldrig att nå den kvalitet som finns i en USA fullsize truck .. ring mig när en navara gått 38 tusen och rakt igenom bilprovningen , (bifoga gärna papper på allt som är bytt ..puh )

nopp då tror jag mer på toyotan ...finns det några onda ord om den på forumet förövrigt ? .. knappast motorproblem med nissans mått mätt :-))

Användarvisningsbild

Re: Köpa - Vilken PickUp?

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#125508 Jag känner mig nödd att upprepa att man sitter inte bra i Hiluxen.
Värt att tänka på om man kör mkt.

Avatar Fallback

Re: Köpa - Vilken PickUp?

Bengt.Svensson  
#125771
Slurfi skrev:Jag känner mig nödd att upprepa att man sitter inte bra i Hiluxen.
Värt att tänka på om man kör mkt.

Jag sitter bra i min... :smile:

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).