Skördare

John Deere 1170 E 414 mellanaxelhaveri

34 inlägg 14102 visningar 8 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: John Deere 1170 E 414 mellanaxelhaveri

mrhakan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#120471 de med att bultarna går av e väl ett tecken på att lagret är påväg att ge upp?? så vare då på 1270´n vi hade då bultarna gick av var de bara åka in å byta lager för då hade de spruckit.

Användarvisningsbild

Re: John Deere 1170 E 414 mellanaxelhaveri

Skogshuggarninorr35  
#120475 Pelaren vilar på lagret som i sin tur står på locket.

Användarvisningsbild

Re: John Deere 1170 E 414 mellanaxelhaveri

huggarn82  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#120543 upptäckte idag att stödlagret jag bytte för drygt en månad sen lossnat fast vi drog det som fan, undra om det är nån orsak till att dom rämnar?

Användarvisningsbild

Re: John Deere 1170 E 414 mellanaxelhaveri

Skogshuggarninorr35  
#120545 stödlagret på pelaren eller hela locket?

Användarvisningsbild

Re: John Deere 1170 E 414 mellanaxelhaveri

Skogshuggarninorr35  
#120546 Nä ja skojar bara tänkte fel. Det kan vara en orsak, gör rent gängorna och dränk in skiten med grön loctite eller nå annat som låser ordentligt

Användarvisningsbild

Re: John Deere 1170 E 414 mellanaxelhaveri

huggarn82  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#120548 jo jag tänkte jag skulle ta o göra det imorgon o så nordlock på båda sidor så blir det låst ggr 3 :grin:

Avatar Fallback

Re: John Deere 1170 E 414 mellanaxelhaveri

Groffe  
#121725
Åke Nilsson skrev:
Värmekranen ska visst ha kommit någon ny modell nu men dom har fått sitta & svettas.

Givaren för hyttnivelering havererat värst att den kostar 6 000 och sitter inne i en cylinder till niveleringen.

Tryckslangarna till agg från utskjut havererar ofta trots att dom sitter direkt nere i ventilpaketet
på aggregatet utan den sk. mellanleden på aggregatbygeln.


Åke.


Att den nya värmekranen fungerar dåligt kan med all säkerhet bero på att slangarna från motor till värmepaket är omkastade, dvs vattenslangen från pumpen skall gå till kranen och inte genom paketet. Är en monteringsmiss från kära grannlandet.

Givaren till nivelleringen måste man hålla ren från snö och annan skit, särskilt den högra i färdriktningen, för då hytten tiltar framåt är det inte mycket spelrum mellan ram och sensor. Så håll traktorn ren runt hyttcylindrarna.

Använd Gates slangar till aggregatet och sätt en hållare mellan tryck och retur slangarna som klämmer ihop dom, med en sån kan inte kopplingarna skruvas upp.

Användarvisningsbild

Re: John Deere 1170 E 414 mellanaxelhaveri

huggarn82  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#122483 idag rasa stödlagret för andra gången, höll ungefär 470 timmar, största orsaken till att dom går åt helvete tror jag beror på att dom ökat styrvinkeln till 44 grader på E-serien, blir ju en jävla påkänning nä man ska vrida runt 25ton ute i terrängen

Avatar Fallback

Re: John Deere 1170 E 414 mellanaxelhaveri

dexter  
#122487 *ryser*

Avatar Fallback

Re: John Deere 1170 E 414 mellanaxelhaveri

Skogsmange  
#122499 Jag har inte haft några bekymmer än men jag har bara 1500 timmar än så länge.

Avatar Fallback

Re: John Deere 1170 E 414 mellanaxelhaveri

Valmet 890  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#122599
huggarn82 skrev:idag rasa stödlagret för andra gången, höll ungefär 470 timmar, största orsaken till att dom går åt helvete tror jag beror på att dom ökat styrvinkeln till 44 grader på E-serien, blir ju en jävla påkänning nä man ska vrida runt 25ton ute i terrängen


Svetsa dit nåt plattjärn på stopparna... så fick vi göra på 911.3 det tog för hårt på stödlagringen som den var original.

Användarvisningsbild

Re: John Deere 1170 E 414 mellanaxelhaveri

huggarn82  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#122602 Är inga midje stopp vad jag kan se utan en givare som ska begränsa men ja ha funderat på o bygga dit nån form av stopp

Avatar Fallback

Re: John Deere 1170 E 414 mellanaxelhaveri

Valmet 890  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#122715 Jasså dom har inget mekaniskt stopp i midjan?? Ja då är det ju lite svårare.

Användarvisningsbild

Re: John Deere 1170 E 414 mellanaxelhaveri

huggarn82  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#122720 har inte sett nåt iaf

Användarvisningsbild

Re: John Deere 1170 E 414 mellanaxelhaveri

Skogshuggarninorr35  
#122722 Ja tycker att det åtminstonde skulle sitta grövre grejor än en standard SKF:s lagerbock på skogsmaskinerna.
Det kommer bli bättre när snön far ska du se, det blir ett jävla tuggande och svängande när det är sån snö som nu.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).