Arbetskläder för skogen

Husqvarna-hängslen

7 inlägg 4380 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Husqvarna-hängslen

Skogshuggarn  
#121559 Tvättråd önskas!

Åker hänglsena med huggarbyxorna i tvättmaskin?, eller tvättar ni dem på annat sätt?



   TS
Avatar Fallback

Re: Husqvarna-hängslen

Phantom  
#121571 Jag personligen skulle tvättat de med byxorna...kanske inte är vad som rekommenderas det vet jag inte.
Frågar man frun så har jag ingen koll på tvätten enligt henne...men för mig funkar det så länge jag inte tvättar hennes kläder utan håller mig till mina egna :roll:

Avatar Fallback

Re: Husqvarna-hängslen

D Brown  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#121578 Är det fortfarande skinn vid fastsättningen mot knapparna?
Skinn brukar ju ha lätt för att knyckla ihop sig och bli smått av varm tvätt.......eller om det är av torkningen.
Kanske går att torka i sträck, hmmm, på sträck på streck :???:

Användarvisningsbild

Re: Husqvarna-hängslen

Kjell S  
#121588 Det är en lös skinnhyska..
Kör i tvätten med brallorna

Användarvisningsbild

Re: Husqvarna-hängslen

Skogshuggarn  
#121844 Tack för tips!.

Det är min fru som undrade för 50-11é gången, om inte hängslena kunde följa med i byket?.
"Nänä", brukar jag svara,,,, för jag vet egentligen inte om de går att maskintvätta?. :???:

Så enkelt (svårt) var det alltså med den saken,,,,

   TS
Användarvisningsbild

Re: Husqvarna-hängslen

swe#kipp  
#121863 Har aldrig tvättat mina hängslen :)
men det är väl bara att testa, det värsta som kan hända är väl att skinnet kan bli lite styvt när det torkar kan jag tro !?

Användarvisningsbild

Re: Husqvarna-hängslen

Kjell S  
#129957 Går ju att ta ur dom innan tvätten, lite bök o pressa in dom igen men gjort det några år nu...

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).