Socialt (mer om oss)

Köldrapporten!

613 inlägg 126666 visningar 22 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Köldrapporten!

totte  
#120906 Rätt Röjkvist! Ned med optimisterna! :lol:

Solen glimtade till idag men det gick förstås över innan man hann njuta av den. Grått, eländigt mulet, avskyvärd snålblåst och minusgrader. Sådär ja, ordningen återställd!

Elmia
Användarvisningsbild

Re: Köldrapporten!

halvproffs  
#120914 Va f.. hitta du en dator med å i Spanien? Eller har du ajfån eller vad det heter? :mrgreen:

Avatar Fallback

Re: Köldrapporten!

axwell  
#120916 Den där Jante skall inte tro att han är så märkvärdig.
Här var det så varmt i pensionärskuvösen att det blev olidligt, led ändå, nyhetens behag.
Ca. 20 plus grader i växthuset, 3-4 plus i skuggan, ändå kall torr snö i skogen.

Synd att inte klaga, bara drygt 9 mån till nästa vintersolstånd, å andra sidan vår/vintersolen har gjort sitt intåg.

Användarvisningsbild

Re: Köldrapporten!

totte  
#120924 Ack ja, inte ens fyra månader kvar tills det vänder och börjar mörkna igen :cry:

Avatar Fallback

Re: Köldrapporten!

flisshejk  
#120971 -3,6 i morse just nu + lika mycket, deppa inte ihop totte tänk positivt så blir inte väntetiden så lång tlls dom mörka nätterna kommer,

Användarvisningsbild

Re: Köldrapporten!

totte  
#121029 Rätt tänkt schejken! Jag skall försöka stå ut, men det är i alla fall aldrig försent att ge upp.

Nu är det PLUS FEM grader kl halv tolv på kvällen. Blåser gör det, hustrun sa att dom varnat för orkan i fjällen, möjligen räknas vi in där.

Avatar Fallback

Re: Köldrapporten!

flisshejk  
#121099 Har stormat rejält i natt -3,2 i morse +5,4 som varmast idag kryper nedåt -3,6 nu.

Användarvisningsbild

Re: Köldrapporten!

totte  
#121140 Nästan samma här, blåste så det ven i knutarna på kvällen och runt plus 5. Strax under noll nu, blåser en del ikväll också, men inte så hårt.

Avatar Fallback

Re: Köldrapporten!

flisshejk  
#121180 Börjar även hos oss bli lite våraktigt några grader kallt på nätterna 5-6 grader varmt på dagen och solen som tinar upp vägarna så det blir riktigt slaskigt. Fick plogat upp till stugan igår, så idag körde vi ut för en första koll tände en brasa i varmluftskaminen, för att fort få upp värmen,gissa om det var något jävulskap jo fläkten i kaminen startade inte, nåja det finns ju en elkasset för golvvärmen så jag tänkte det får bli golvvärmen även om det är lite tidigare än vi brukar slå på den.
Tror ni att den gick igång Tji i h.vete att den startade, så det blir till att ta dit en elektriker. inte så kul:evil:

Användarvisningsbild

Re: Köldrapporten!

totte  
#121198 Typiskt!

Här har det varit över +6 idag, lite klent med solen, sken en del på förmiddagen, sen ett par glimtar på em. Nu syns det på allvar att snön sjunkit ihop och det börjar bli bart på vägarna där det är öppet. Så mars inleds rätt planenligt med dom första aningarna av en stundande vår. Blåser nåt okristligt nu ikväll.

Avatar Fallback

Re: Köldrapporten!

flisshejk  
#121290 Blåsten har hunnit upp till oss idag rejält med vind nordligt, trotts några plusgrader är det lite kyligt.

Användarvisningsbild

Re: Köldrapporten!

totte  
#121308 Ja, fruktansvärt otäck nordan här idag, var uten med jyckarna och försökte spåra upp till skoterleden, några hundra meter. Jag tog mig fram bra på skidorna, hundarna gav upp halvvägs, snö som socker inunder och rätt packat i ytan så dom slirade mest.

Avatar Fallback

Re: Köldrapporten!

flisshejk  
#121413 Ett litet bakslag med våren men det får man räkna med -12,3 i morse bara +1,6 mitt på dagen soligt men blåser fortfarande nordligt någon sekundmeter.

Användarvisningsbild

Re: Köldrapporten!

totte  
#121497 Bra idag, här kändes nordan knappt alls, men det blev aldrig plusgrader här. Skönt i solen och vi spårade klart idag.

Avatar Fallback

Re: Köldrapporten!

flisshejk  
#121699 -2,6 imorse +3 som varmast under dagen, nu har stormen som utlovades för ett par dagar sedan hunnit hit, blåser 10/12 sekund meter, sydlig till sydvästlig vind temp. +0,5

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).