Små skogsmaskiner och övriga maskiner

köpa "ny" bil -diesel kombi

17 inlägg 7710 visningar 7 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

köpa "ny" bil -diesel kombi

Axl  
#121112 Går å funderar på å byta bil. Har en golf idag men funderar på att byta upp mig till en passat eller annan kombi i samma klass men passaten verkar vanligast. Vill ha en bil som är billig i drift men skön att åka i (det är inte golfen...). Är det någon årsmodell av passat man ska undvika? Har lite beslutsångest angående prisklass, tror det landar mellan 80'-130'. Hur är v70? är det några årsmodeller man ska undvika där?

Tips mottages gärna men jag tänker inte köpa en jänkare som brukar vara ett stalltips på det här forumet...



   TS
Avatar Fallback

Re: köpa "ny" bil -diesel kombi

Minken.  
#121148 Hej

Jag gillar inte alls dessa jänkare,däremot så gillar Audi A6. Bättre kvalite än passaten.

Avatar Fallback

Re: köpa "ny" bil -diesel kombi

Scoutman  
#121150 Mitt tips ingen Ford.

Avatar Fallback

Re: köpa "ny" bil -diesel kombi

Axl  
#121151 Hur ofta måste man byta partikelfilter? Har hört att det är en dyr historia...

   TS
Avatar Fallback

Re: köpa "ny" bil -diesel kombi

novis??  
#121155 köp en ny passat eller A6 gammla bilar är ovärdigt :lol:

Avatar Fallback

Re: köpa "ny" bil -diesel kombi

JD 2006  
#121174 Hade en passat 1,9 tdi 4-motion -02:a för nåt år sedan det var en jäkligt fin bil.....ångra att jag sålde den....

Går fint efter vägen vinter som sommar :grin:

Avatar Fallback

Re: köpa "ny" bil -diesel kombi

flisshejk  
#121179 Varför inte en skoda oktavia tdi, 4 WD i stort sätt samma bil som passat betydligt billigare har en själv som går kanonfint.

Användarvisningsbild

Re: köpa "ny" bil -diesel kombi

Kjell S  
#121181 Vet inte vad dieslarna står i nu.. men Subarun har varit en av de bästa jag haft... Lite dyra, men oxå bra andrahandsvärde..

Användarvisningsbild

Re: köpa "ny" bil -diesel kombi

bmbamse  
#121191 Undvik årsmodellerna runt -00 av passat, dock!

Hade en 00:a själv som tjänstebil, och jädrar vad glad jag var att jag inte ägde den själv!!!!
-Jätteskön att åka i, men kändes som att varannan gång jag var in på verkstad så var det service och varannan gång bytte dom något i framvagnen... klapprade i den för jämnan... Jag kör rätt mycket i jobbet, så i bland kunde man lyckas pricka in två service:ar på samma kalenderår, och att då tvingas in för reparationer däremellan blir drygt i längden...

Finns säkert någon här på forumet som kan upplysa om när passat fick nya framvagnen, som tydligen ska vara bättre!

Motorn (Diesel) var mysig dock!!

Användarvisningsbild

Re: köpa "ny" bil -diesel kombi

Seabass  
#121218 Har en massa kompisar som kör passat diesel och jag har fått intryck av att det är lite halvtaskig kvalitet, mycket små fel osv. Jag rek en bmw 320d, super kvalite rakt igenom, har haft flera, hade en 06a som hade gått 22000 mil i sverige när jag sålde den, enda som byttes på den va hjullager bak vid 16000 och bromasar runtom vid 19000, sen låg den på under halvlitern utan problem, va så nöjd med den så jag köpte en ny i somras som nu har gått 2000mil, lika nöjd med den!

Mvh Jonas

Användarvisningsbild

Re: köpa "ny" bil -diesel kombi

Kjell S  
#121235 Bmw´s dieslar är väl kända för att vara bra.
Finns en hel del Bmw bilar sedan tidiga eu-importen. Fanns det många dieslar där?
Oftast blir det en fråga om delar o rep.kostnader...

Användarvisningsbild

Re: köpa "ny" bil -diesel kombi

Seabass  
#121325 jag har haft 8 olika bmw dieslar och har varit mycket nöjd med alla utom 1 som var en 330d 2004, den krånglade fan allt på.
men alla nyare än 06 både 5 och 3 serie är en klass för sej, har inte haft annat än service kost på dem trots +20000 på några av dem, verkar som diesel 4orna är driftsäkrare då ingen av de jag har haft har krånglat på något sätt, 6orna går ju härligt men som sagt den ena 330d jag hade va skit, en annan va bra, och x5an 286hk diesel har jag endast bytt nått hjälplager till vatten pump på för 700kr den har gått 10000mil nu så de är också bra :) lycka till

Avatar Fallback

Re: köpa "ny" bil -diesel kombi

ATK  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#121333 AUDI A4 4-cyl.

Avatar Fallback

Re: köpa "ny" bil -diesel kombi

BM 35  
#121344
flisshejk skrev:Varför inte en skoda oktavia tdi, 4 WD i stort sätt samma bil som passat betydligt billigare har en själv som går kanonfint.



Vad är det för årsmodell på din

Avatar Fallback

Re: köpa "ny" bil -diesel kombi

Axl  
#121353
flisshejk skrev:Varför inte en skoda oktavia tdi, 4 WD i stort sätt samma bil som passat betydligt billigare har en själv som går kanonfint.


Jag har inget emot skoda men det finns inte lika många som passaterna. Just nu lutar det mest åt en 04-05a passat. Vet någon om det går att stänga av passagerar airbagen på dom?

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).