Stihl MS 201,241,261,362, RS460,480,490, Jonsered 2253WH
smaland skrev:Jag tycker inte det är så farligt att det ligger ett par bitar fel i högen. Det värsta och mest tidsödande är när vägarna är igenlagda. Det tar en jävla tid, samt att man gör sig osams med huggarn...
Vänligen S
acke skrev:smaland skrev:Jag tycker inte det är så farligt att det ligger ett par bitar fel i högen. Det värsta och mest tidsödande är när vägarna är igenlagda. Det tar en jävla tid, samt att man gör sig osams med huggarn...
Vänligen S
så det spelar ingen roll om du måste lyfta kanske 3 gånger och lägga i hop några bitar till en egen hög,än om du kunnat ta hela högen på ett lyft? räkna det på ett lass så förlorar du rätt mycket
acke skrev:men om man nu är så värdelös att man inte kan producera och göra ett bra arbete samtidigt borde man väl antagligen börja träna på att göra bättre högar och planera bättre,att köra skotare är väl också ett arbete och när det enbart jävlas är det ju inte speciellt roligt i längden...
Niklas H20 skrev:acke skrev:men om man nu är så värdelös att man inte kan producera och göra ett bra arbete samtidigt borde man väl antagligen börja träna på att göra bättre högar och planera bättre,att köra skotare är väl också ett arbete och när det enbart jävlas är det ju inte speciellt roligt i längden...
håller med men, vad jag menar i tidigare inlägg är att när en bit studar till o lägger sig på tvären(händer ju några gånger per skift) så är det ju inte lönsamnt att sitta o rätta till den biten med sködaren det gör skotaren betydligt billigare o man måste ju se till kosnaden med.. men en sködarförare som inte har en tanke på skotaren de är en annan sak..
acke skrev:Niklas H20 skrev:acke skrev:men om man nu är så värdelös att man inte kan producera och göra ett bra arbete samtidigt borde man väl antagligen börja träna på att göra bättre högar och planera bättre,att köra skotare är väl också ett arbete och när det enbart jävlas är det ju inte speciellt roligt i längden...
håller med men, vad jag menar i tidigare inlägg är att när en bit studar till o lägger sig på tvären(händer ju några gånger per skift) så är det ju inte lönsamnt att sitta o rätta till den biten med sködaren det gör skotaren betydligt billigare o man måste ju se till kosnaden med.. men en sködarförare som inte har en tanke på skotaren de är en annan sak..
ja men herregud,jag vet ju hur det är men det måste ju hållas en nivå som är lämplig,vårat lag har hittat nästintill en perfekt nivå fast i bland kan de ju vara lite strul där det är mycket underväxt och så..vi kör enbart gallring