Vedmaskiner, flishuggar

Woodflex ?

5 inlägg 9006 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Woodflex ?

sågmek  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#119798 Finns det någon som sitter inne på info om denna maskinen? (Bilderna är stulna på blocket)

Vi köpte en sån i slutet på 80-talet som är i livet fortfarande med en massa modifieringar :lol:
men jag vet inte mycket om maskinen vem som tillverkade den med mera....



   TS
Trejon
Avatar Fallback

Re: Woodflex ?

Nolltax AB  
#119804 Farsan har en, utan band.
Skräpmaskin. Så mycken skruv man skruvat har.....
Exsvågern köpte in. Slut med syrran min det tog.
Sälja kåk det blev, jag flyttade skräpet till mig.
Fixade till styrningen så grejerna funkade.
Farsan sög tag i den, klyvenheten strulade å han bort vred hydraulpumpen.
I dag en kap.

Användarvisningsbild

Re: Woodflex ?

sågmek  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#119809 Jo remmarna till pumpen var ett skit så min blev ombyggd till direkt driven pump utan remmar efter 100 vansinnes utbrott , sen har det funkat bra i den ändan :smile: grannen hade en med kombi el/traktor drift. du vet inte vem som gjorde den? woodflex verkar som det bara försvann eller blev konstruktören mordhotad 😈

   TS
Avatar Fallback

Re: Woodflex ?

grankott  
#502642 hej jag har precis köpt en jag tycker den verkar okej
men skulle vilja ha mer info om den
mvh Erik

Användarvisningsbild

Re: Woodflex ?

Muvet  
#545787 Har oxå en. Med transportör, men utan hydraulpump. Lika bra att slippa pumpen verkar det som... Klyven drivs istället direkt från traktorns hydrauluttag. Funkar faktiskt riktigt bra, men går ju inte att jämföra med en modern vedmaskin.
Tillverkaren fick jag höra av förra ägaren var Sonnys (Västergötland). Tillverkaren finns isåfall kvar, men säljer ingen vedmaskin idag. Om detta stämmer kan jag inte garantera, finns inga typskyltar eller liknande, men samma företag byggde även vanliga vedklyvar och dessa var lackade i samma orangea färg..

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).