Skördare

Hydroscand

14 inlägg 7832 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Hydroscand

masterchief  
#119251 Tänkte diskutera Hydroscand lite....
Personligen börjar jag tröttna på deras Deltaflex som håller max ett par veckor i 3/4 och 1tum.
Har varit bekymmer i över 1 år med stickhål på onötta slangar.
Har bytt 8st senaste veckan på bägge mina maskiner.
De har vid påpekande lovat att de bytt slangmärke, men det verkar som de har ett gigantiskt lager att pressa upp innan de börjar med det 😡
Sedan tycker jag deras prissättning mot olika kunder lämna en del övrigt att önska.
Jag har 50% rabatt på slang, skotarentrepenören har78% :shock:
Det spelar stor roll vilket kontor man förhandlar med då jag förbrukar betydligt mer slang än honom.
Törs inte tänka på ockret de på de som inte förhandlat till sig rabatt....



   TS
Avatar Fallback

Re: Hydroscand

skogogräv  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#119258 Hej.
Jag får säga att jag är väldigt nöjd med hydroscand,tar all slang därifrån o har inga bekymmer,har bara bytt en handfull med slang sen november peppar,peppar Prissättningen håller jag med om har man ingen rabatt så kan man inte handla för det är så hutlösa priser.Har själv 73% rabatt.

Avatar Fallback

Re: Hydroscand

macke  
#119266 72 %rabatt har jag. Är det inte lite väl häftig prissättning. Det jag stör mig på (iofs en rätt liten detalj),Men varenda gång man är och pressar slang så måste man säga till dom att dom ska sätta dit pluggar i kopplingarna. 😡
Har pressat en del Gate slang,tycker att dom verkar rätt okej.Det är hos en annan leverantör.

Användarvisningsbild

Re: Hydroscand

Mäki  
#119267 Vi kör också med Hydroscand men jag har inte mycket övers för deras slangar.
Tycker dom skulle behöva hålla längre än vad dom gör.
Av 1" använder vi Bridgestone som vi köper av Hydroscand vet inte om dom är bättre eller ej.
Vi pressar våra slangar själv.
Prissättningen är väldigt underlig tycker att det skulle skapa problem att sälja med så olika rabatter, jag menar
folk diskuterar väll med varandra.

Vad finns det för alternativ?

Användarvisningsbild

Re: Hydroscand

masterchief  
#119268 Man kasnke skulle ta och testa Gate, med lite framförhållning så kan det funka om man bygger upp ett litet lager.
De har dem i Vimmerby vad jag vet närmast.
Vid katastroflägen är tyvärr Hydroscand dominerande i mina trakter :???:

   TS
Användarvisningsbild

Re: Hydroscand

Lill Junior  
#119270 Börja pressa själv, vi har de mesta i kojan me oss i slängväg. Man tappar ju så mycke tid om man får lov iväg och pressa, Försöker byta dom som är nötta innan dom går sönder när man går service o dyl.

Användarvisningsbild

Re: Hydroscand

Fredrik Reuter  
#119271 Hej,
Den lilla erfarenhet jag har jobbat på mig säger att Gates är bra. Envirofluid tror jag de grövre heter från Gates.

Avatar Fallback

Re: Hydroscand

halleby  
#119273 Har samma problem med stickhål i nästan nya slangar. Har 70% rabatt

Användarvisningsbild

Re: Hydroscand

finskpinne  
#119274 Vi kör med Dunlop Hiflex, fungerar ganska bra. Förutom ett tag hade dom problem med för tunnt ytgummi så ibland skjöts kopplingarna ur, men det verkar som att dom har fått ordning på det nu. Men visst har man ju råkat ut för en del måndagsexemplar av Dunlop också nån gång. Tycker dock att 3- och 4-inläggs slangarna av märket dunlop är lite väl styva jämfört med andra märken. :???: Har även använt Trelleborgs på skotaren nån gång och dom har jag inget dåligt att säga om.

Användarvisningsbild

Re: Hydroscand

Kse  
#119287 Förundras över Hydroscands rabattsystem, har 80 % och köper bara där då nått är slut hos Kiruna hydraulik/specma.
Idiotiskt system då man ibland har ringt och kollat pris och tyckt att det var för dyrt och handlat nån annanstans för att i nästa stund komma på att man har 80 % rabatt. Kollade på Yellock där och det var hutlöst dyrt så jag handlade från en annan firma som hade halva priset men med rabatt hade det ju blivit billigare hos Hydroscand.

Kör bara på Gates, deras garantislang funkar bra och det har blivit många gratisslangar där syn bara att den inte finns i 3/4" och 1"

Användarvisningsbild

Re: Hydroscand

trilla  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#119303 Det är konstigt det där med rabattsystemet. Har en bekant som jobbar med det och han förklarade att det alltid hade varit på det där viset. 20% borde man kanske få för att man är lojal och handlar av samme handlare men att ha ett system där ALLA har mellan 50 och 80% känns ju helt skadat. Den enda som betalar fullt blir ju stackaren som ska ha en koppling till vedklyven vart 5'e år. Troligtvis betalar inte ens han fullt, de är nog så van rabatter så han drar 50% på han med..

Avatar Fallback

Re: Hydroscand

Röjkvist  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#119310 Jag köpte stålomspunna slangar till min MC på hydroscand, jag fick betala j*vligt dyrt för dem 😡
3st 50cm långa 1/4 slang 900:-
Där var det nog inte några 80%

Avatar Fallback

Re: Hydroscand

ulfgustav  
#119312 Jag känner väl till dessa rabatt system från slang branschen bla finns även andra brascher där det är liknande t.ex lager.
Listprisnivåerna och rabatterna har tillkommit för att "skydda" OEM= maskintillverkarna. Om evtreprenören har t.ex 70% rabatt och köper slang för rel. små belopp årligen, var tror Ni då att maskintillverkarnas rabatter ligger????

Användarvisningsbild

Re: Hydroscand

huggarn82  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#119491 jag upplever oxå samma sak med Delta Flexen för nåt år sen va den hur bra som helst..... dom måste ha fått in nåt parti med dålig slang, blir det stickhål så tyder det ju på att det är nåt fel på slangen hade samma sak på parkerslangarna på skördarn när den var ny på dom två första månaderna bytte vi minst 20 slang.. vi fick alla på reklamation iaf JD:s återförsäljare här har Specma på 3/4 o 1 tum den me "blåååranna" dom funkar superbrasen har dom specma på 1/2 oxå den är jävligt bra oxå, sen kör dom Gates från 1/4 upp till 1/2 två stål, riktigt bra slang :-bd
:)

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).