Små skogsmaskiner och övriga maskiner

Land Rover (Discovery)

19 inlägg 21218 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Land Rover (Discovery)

Defender  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#65241 Får också gratulera till en trevlig bil.
Lite roligt att läsa att man är saknad. Kan ju bara säga att visst landrovers produkter kan krångla men ingen annan bil har deras charm.
Är själv inne på min nionde landrover, köpte en ny Defender för ett par månader sedan.

Avatar Fallback

Re: Land Rover (Discovery)

timberjack810c  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#65490
Sundhult skrev:På masterchiefs begäran har jag lagt upp lite bilder på inköpet...

Bild


//.D


Vi har en likadan med samma utrustning.
Våran har varit väldigt driftsäker och bra på alla sätt och vis.
våran disco har gått 12000 sedan vi köpte den ny, har inte varit någotkrångel.
Bilen väger mycket och kan uppfattas som slö därför köpte vi en kcrbox till den och det märktes ganska stor skillnad.
det enda jag ångrar är att vi köpte bilen med automatlåda och inte manuell. men det är ju en smaksak.
kan även tillägga att vi kör våran på runt litern milen blandad körning.

Användarvisningsbild

Re: Land Rover (Discovery)

Sundhult  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#65522 Hm... Just nu står bilen, med ett hål i bränsleslang. En plåt ovanpå tanken har nött ett hål så det blev dieselpöl under. Dessutom har en fönsterhissa krånglat lite, så beskymmersfritt har inte de första veckorna som LR-ägare varit.

Men en positiv sak är att jag upptäckte en KCR-box vid domkraften... Något säljaren inte sa, och jag inte noterade vid inköpet.

//.D

   TS
Avatar Fallback

Re: Land Rover (Discovery)

Charles  
#118832 Någon som kan rekommendera en bra domkraft till en Defender?
/ Karl

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).