Vedmaskiner, flishuggar

vedbord

19 inlägg 24409 visningar 6 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

vedbord

emiliooo  
#118712 hejsan
ja undrar om någon provat kellfris vedbord
kan man gämföra det med ett bord från palax?
priset verkar ju helt rätt på kellfri i alla fall



   TS
Trejon
Användarvisningsbild

Re: vedbord

totte  
#118725 Något finns diskuterat här: viewtopic.php?f=13&t=9593

Man kan aldrig jämföra Kellfris grejor med t ex Palax. Kellfris grejor är regelmässigt av absolut sämsta kvalitet. Priset är lågt, men kvaliteten är sämre i kvadrat.

Avatar Fallback

Re: vedbord

emiliooo  
#118728 nej det är kanske sant .. kanske bättre å köpa ett bord från palax då om man tänker ha det några år ....
har hört mycket dårligt om kellfri men kan allt verkligen vara sant ? det säljs ju trots allt mycket maskiner där i från !
ska kolla in den länken nu

   TS
Användarvisningsbild

Re: vedbord

totte  
#118729 Ta och skriv "Kellfri" i sökrutan högst upp på forumet. Du får en del intressant läsning, finns t o m något positivt här och där, men en hel del annat också.

Avatar Fallback

Re: vedbord

emiliooo  
#118733 oj då det verkar ju inte vara något å ha alls !
nu har ja en hel del å läsa ser ja ...tack

   TS
Avatar Fallback

Re: vedbord

mb track  
#125670 har nu testat kellfris vedbord. stockbord. får väl säga som så att det var kraftigare än japas som jag hade tidigare, även svetsarna va mkt bra rullar va mkt kraftiga .prisvärt iallfall kunde väl varit två hydraulmotorer på det ska beställa 1 till finns som reservdel, är väl inte så mkt som kan krångla på ett bord har det samman kopplat på min palax. värmland

Avatar Fallback

Re: vedbord

peo  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#129206 Gjort klart drivrullarna i helgen och test kört, och det fungerar kanon :P
Lägger 1-2 lasbilstravar på bordet.
veden går in i vedboden med hjälp av faxes 7,5 m band.
Ska kapa av lite balk och göra rem-skydd och måla så är det klart :lol:

Användarvisningsbild

Re: vedbord

jonathanA  
#129230 Snyggt! liknar mitt fast jag har tre sånna rullar! jättenöjd med mitt oxå, nu kan man ju köra effektivt själv!

Avatar Fallback

Re: vedbord

kisaved  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#129325 snyggt de man ser, kan du ta en bild när bordet är tomt?

Avatar Fallback

Re: vedbord

peo  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#129368 tomt vedbord

Användarvisningsbild

Re: vedbord

jonathanA  
#133401 Här e mitt hemmabygge!
DSCN2378.jpg
DSCN2374.jpg
DSCN2380.jpg

Användarvisningsbild

Re: vedbord

Kjell S  
#133404 Ska ta kort imorgon på ett som e hemmabyggt... Har man timmer så.. varför inte bygga i det?

Avatar Fallback

Re: vedbord

j-eg63  
#133426 jonathanA det var ett rejält bord du byggt hydralisk stopp för stocken ser jag men har du kedjor för frammatningen till stockrullarna eller rullar du fram stockarna för hand

Användarvisningsbild

Re: vedbord

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#133443 Mkt spännande, vore det för mkt begärt med en filmsnutt med lastning av bord osv?

Användarvisningsbild

Re: vedbord

jonathanA  
#133521 Tja! nej jag har inga kedjor, jag byggde det sluttande, eftersom jag kom över lite material som hade varit ett stativ till en pryl på jobbet, som redan hade den vinkeln, så körde jag på det!

men visst hade det varit bättre med ett längre rakt bord med kedjor! men dett funkar faktiskt riktigt bra!

ska kolla på det där me film!

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).