Små skogsmaskiner och övriga maskiner

Varför finns inga beg. Avesta o Kranman?

9 inlägg 9612 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Varför finns inga beg. Avesta o Kranman?

Uffe  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#118484 Jag funderar på varför man nästan aldrig ser några begagnade kranman eller avestavagnar med lastare på tex blocket? Skall man tolka det som att alla som köper är supernöjda och därför behåller sina vagnar? Eller säljs det väldigt få?

Nån som har en aning?

Funderar lite på en sådan vagn men tycker att de är lite dyra nya. Köper nog hellre en vagn till traktorn till det priset. Men om de fanns som begagnade så vore det en annan sak.

//Uffe



   TS
Användarvisningsbild

Re: Varför finns inga beg. Avesta o Kranman?

Seabass  
#118530 Det är nog det första du nämner som gäller, iaf efter vad jag forskade mej fram till innan jag fick köpa en ny t1700. super nöjd är jag iaf även om det är den billigare varianten kranman har.

Användarvisningsbild

Re: Varför finns inga beg. Avesta o Kranman?

matte57128  
#118535 Instämmer i Seabass resonemang om nöjda kunder. Jag hittade endast en begagnad Kranman när jag började leta, men säljaren av denna var fast besluten att den var lika mycket värd som en ny, om inte mer...
Det slutade med en sprak ny T1800/300 som med återförsäljarens rabatt blev billigare än tidigare nämnda begagnade vagn. Detta var snart 5 år sedan och jag har hittills inte funderat på att sälja den, så jag är rätt övertygad om att det är just detta som är förklaringen till ett begränsat utbud av begagnade Kranman/Avesta.

Användarvisningsbild

Re: Varför finns inga beg. Avesta o Kranman?

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#118560 Sen är det väl så att de flesta har noga övervägt sitt köp före en så pass dyr investering. De få gånger det kommer ut begagnade små kranvagnar så är det nog för att folk köpt traktor eller lagt av helt, typ borrat bergvärme.
Du ser ju samma sak när det gäller små traktorvagnar, finns väldigt lite där också.
(Finns för övrigt väldigt lite äldre XYZ och Hugoline ute också.)

Avatar Fallback

Re: Varför finns inga beg. Avesta o Kranman?

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#118572 Eller så har de gått sönder, och ägaren till skrotet törs inte sätta uta annons? ;)

Användarvisningsbild

Re: Varför finns inga beg. Avesta o Kranman?

sågmek  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#119162 det finns !! 90 för kärra & polaris kan inte vara helt tokigt??

http://www.blocket.se/jonkoping/4_hjuli ... ?ca=17&w=1

Avatar Fallback

Re: Varför finns inga beg. Avesta o Kranman?

Uffe  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#119188
sågmek skrev:det finns !! 90 för kärra & polaris kan inte vara helt tokigt??

http://www.blocket.se/jonkoping/4_hjuli ... ?ca=17&w=1



Bra pris men jag tror inte att det är en polaris, ser mer ut som en kines och då är kanske priset inte fullt så bra.

//Uffe

   TS
Användarvisningsbild

Re: Varför finns inga beg. Avesta o Kranman?

stegmaster  
#119198
Uffe skrev:
sågmek skrev:det finns !! 90 för kärra & polaris kan inte vara helt tokigt??

http://www.blocket.se/jonkoping/4_hjuli ... ?ca=17&w=1



Bra pris men jag tror inte att det är en polaris, ser mer ut som en kines och då är kanske priset inte fullt så bra.

//Uffe


Tycker inte det ser ut som nån Kines, utan en Polaris Worker.

Användarvisningsbild

Re: Varför finns inga beg. Avesta o Kranman?

Vedproducent  
#119199
Uffe skrev:
sågmek skrev:det finns !! 90 för kärra & polaris kan inte vara helt tokigt??

http://www.blocket.se/jonkoping/4_hjuli ... ?ca=17&w=1



Bra pris men jag tror inte att det är en polaris, ser mer ut som en kines och då är kanske priset inte fullt så bra.

//Uffe


Det är en Polaris! 100 % säker. Har haft en exakt likadan, samma färg också. Skulle tro det är en årsmodell 97-98 ungefär.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).