Öppna kategorin

Veckan börjar dåligt.

15 inlägg 6858 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Veckan börjar dåligt.

Skogsola  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#118013 Var och besökte min slutavverkning i morse. Såld som leveransrotköp. Entreprenören hade just gjort färdigt och fått ihop 14-15 hundra meter. Köparen har skattat till 2200m3. Det var ju väl optimistiskt men 2000 har jag i alla fall räknat med. 300 000:- back före frukost. Nåväl, shit happens. Åker till min gallring och börjar skota. Fjärde lasset så tar det plösligt stopp. Vänder mig om och där har kranstolpen gått av strax över vridhuset. Kan det räcka med motflyt för idag?



   TS
Elmia
Användarvisningsbild

Re: Veckan börjar dåligt.

The Boxer  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#118033 En röst kom till mig och sade: Le och var glad ty det kunde vara värre... jag log och var glad oc det BLEV värre....

Användarvisningsbild

Re: Veckan börjar dåligt.

Skogshuggarninorr35  
#118070 Men då bör det ju kunna bli bättre i morgon :smile:

Avatar Fallback

Re: Veckan börjar dåligt.

Skogsola  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#118133 Ja idag lyckades jag tappa bort nyckeln till huvudströmbrytaren i den allnänna förvirringen. Ska bunkra upp med spännband i morgon så kanske det går att baxa sig fram till väg utan att få kranänden genom bakrutan.

   TS
Avatar Fallback

Re: Veckan börjar dåligt.

Perran  
#118137 Hörde på radion igår (måndag) att skotaren i andra avverkningslaget hade fått lite problem. Utskjutet hade brytits av! Slutkört för dagen antar jag :)

Användarvisningsbild

Re: Veckan börjar dåligt.

bodaedet  
#118157 Måndag morgon, läck i cylindern till kvistknivarna, slang till niveleringen paj. Tisdag morgon värmegång i hydraulsystemet, fläkten kass, åker 11 mil enkel väg till Karlstad tar ut en ny. Monterar kör en timme.Kabel från effektnod till kretskort kass.
Finns i Karlstad......

Avatar Fallback

Re: Veckan börjar dåligt.

maskinbärgning  
#118188 ......
Senast redigerad av maskinbärgning mån 05 maj 2014, 20:41, redigerad totalt 1 gång.

Avatar Fallback

Re: Veckan börjar dåligt.

maskinbärgning  
#118190 ............
Senast redigerad av maskinbärgning mån 05 maj 2014, 20:30, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild

Re: Veckan börjar dåligt.

bodaedet  
#118276 Läge för en 75a wiskey där tror jag![/quote]

75 framme nu. Körde en timme efter kabelbyte, sen samma fel igen. Ny Effektnod på g från Rottne.
Kanske lika bra att hålla sig till Wiskey resten av veckan. :P

Avatar Fallback

Re: Veckan börjar dåligt.

maskinbärgning  
#118285 ....
Senast redigerad av maskinbärgning mån 05 maj 2014, 20:30, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild

Re: Veckan börjar dåligt.

bodaedet  
#118389 Blir Wiskey resten av veckan. Rottne skickade ett anslutningsblock, i stället för effektnod. Inte en bokstav rätt.

Avatar Fallback

Re: Veckan börjar dåligt.

Bullarn  
#128541 De e kul nästan jämt...

Avatar Fallback

Re: Veckan börjar dåligt.

nutte  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#128555 visste inte att tråden fanns;)... Men förra veckan ramla ena boggielådan av på tigercatten... Den "nyare" tigercatten får vi nästa vecka:(

Avatar Fallback

Re: Veckan börjar dåligt.

mrhakan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#128558 "bry dig inte om dagens beskymmer, de kommer nya imorgon"

Avatar Fallback

Re: Veckan börjar dåligt.

Röjkvist  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#128563 Söndagens fikatur med hojen kostade 2400! Var lite hård på gasen 88km där det är 70 😡
Imorgon bilbes hur ska denna vecka sluta :?:

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).