Skojigt/Galet

Roliga anekdoter, citat etc!

189 inlägg 121395 visningar 38 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Roliga anekdoter, citat etc!

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#51983 Några gamla spådomar:

1. "Telefonen har för många brister för att allvarligt betraktas som ett kommunikationsmedel. Uppfinningen är värdelös för oss" - Telegrafbolaget Western Union, 1896.

2 "Jag tror det finns en värlsmarknad för max 5 datorer." Thomas Watson, IBM:s styrelseordförande, 1943

3 "Datorer behöver i framtiden inte väga mer än 1,5 ton" - Popular Mechanics 1949.

4 "Det finns inget skäl till att någon skulle vilja ha en dator i sitt hem" - Ken Olsen, grundare av samt VD och styrelseordförande för Digital Equipment, 1977.

5 "Internet är en fluga som kanske blåser förbi. Jag tror inte att folk i längden kommer att vilja ägna så mycket tid, som det faktiskt tar, åt att surfa på internet." - Inez Uusman, kommunikationsminister 1996.

6 "När Paris-utställningen nu stänger kommer elljuset att försvinna med den för att aldrig mer omtalas." - Erasmus Wilson, professor vid Oxfords universite, 1878

/Niklas

Elmia
Användarvisningsbild

Re: Roliga anekdoter, citat etc!

GremoNiclas  
#52068 Sista året när jag gick "skogs" körde jag lite skotare åt en entreprenör på helger. En 860 från mitten av 90-talet i skapligt skick.
En dag när jag körde hörde jag ett "ploink", typ metalliskt ljud...Va tusan??? tänkte jag. Nu är inte jag den som är tjock precis men det första jag tittade på var skärpet som jag hade i byxorna :lol: ,men de va inge fel där. Sen kikade jag bakåt och fick se att ena bandet hade gått av. :lol:

Användarvisningsbild

Re: Roliga anekdoter, citat etc!

th  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#52074
Niking skrev:Några gamla spådomar:



Frågan är hur många av dem som är sanna. Den här klassikern finns ju också:

"Allt som kan uppfinnas är nu uppfunnet och därför är det lika bra att lägga ner patentverket"
Charles H. Duell, chef för amerikanska patentverket, år 1899

men dettta stämmer inte, se t.ex. http://www.nyteknik.se/nyheter/it_telek ... le1932.ece

Avatar Fallback

Re: Roliga anekdoter, citat etc!

Simba  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#52085 Här i stan fanns en gång en poet o "rimmare",författare var väl hans rätta titel,bla har han skrivit texter till flera kända visor.
Han hette Viktor Sund och en gång så länge som hundskatten fanns så sände skatteverket i misstag en betalningsuppmaning på hundskatt åt Viktor,men han ägde ingen hund :!:
Den gode Viktor rimmade ett "odödligt"svar till skattebyrån som löd:

Ingen katt
Ingen hund
Ingen skatt
Viktor Sund

:D

Användarvisningsbild

Re: Roliga anekdoter, citat etc!

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#52088
th skrev:
Niking skrev:Några gamla spådomar:



Frågan är hur många av dem som är sanna. Den här klassikern finns ju också:

"Allt som kan uppfinnas är nu uppfunnet och därför är det lika bra att lägga ner patentverket"
Charles H. Duell, chef för amerikanska patentverket, år 1899

men dettta stämmer inte, se t.ex. http://www.nyteknik.se/nyheter/it_telek ... le1932.ece


Tja, "den nakna sanningen fängslar inte människorna hälften så mycket som beslöjande halvsanningar".

"En god talare måste ha något av en diktare i sig och får alltså inte vara så matematiskt noga med sanningen".

Dessutom är ju ofta citaten inte svenska utan oftast utrikiska, varför det kan bli en del förvanskningar i själva översättandet. Slutligen är väl många moderna citat säkert tagna från någon tidning eller magasin, som gärna spetsar till saker och ting. Journalistik är ju som bekant ett hastverk.
/Niklas

Användarvisningsbild

Re: Roliga anekdoter, citat etc!

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#52114
To have a Honda that can run a quarter mile in less than 10 seconds is just like coming out of the closet. You´re goin´ to surprise alot of people but in the end You´re still gay!

Avatar Fallback

Re: Roliga anekdoter, citat etc!

Famag  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#53311 Läste om priser på fyrhjuling och förare, D Brown skrev att han fått betala 400:- svart för 20 min snöröjning.
Kom att tänka på en kompis farsa som hade en beagle, äkta pannkakshund som drog till grannen vid en rådjurs jakt.
Där tog hunden en höna.
han ringer till Sivert, är arg över att hunden tagit en höna och ska ha ersättning.
Sivert hämtar hunden som är bunden vid kökssoffan , betalar 50 :- för hönan.
Får ingen höna trots att han betalt, bonden påstår att hunden ätit upp den.
Lukten av kokt höna i köket var påtaglig!
Ganska sur går han hem med sin hund. Ingen vidare jakthund och för jävlig på höns.
När han kommer hem och berättar historien skrattar jag och hans grabb åt honom.
Sivert morrar något till svar.
Ett år senare har Sivert fått sin hämnd på grannbonden, glad som ett barn berättar han hur det gick till.
Han skickade inkomstuppgift på 50 lappen till skattemyndigheten.
Det blev påförd 50 lapp plus straff avgift.

Användarvisningsbild

Re: Roliga anekdoter, citat etc!

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#54458 Detta hände på den tiden då det gick en spårvagnslinje från Uppsala centrum förbi Ultuna och vidare ner mot Sunnersta och ev. Granerberg.

Efter en osedvanlig blöt studentfest på Ultuna, så blev spårvagnshållplatsen på Ultuna fullkomligt nerspydd, vilket observerades av den dåvarande borgmästaren i Uppsala. Han blev chockerad och följande måndag åkte han ner till Ultuna för att ha ett allvarligt samtal med Lantbruksskolans Studentkårs (LHS) dåvarande inspektor, professor Aron Westerlund (kårnamn Budda).

Borgmästaren: - Det är en stor skandal att Ultuna hållplats blev fullkomligt nerspydd i lördags natt av dina studenter. Så får det bara inte gå till!
Inspektorn:- Jo, det är onekligen en stor skandal att studenterna är så fattiga att de måste spy ner en simpel hållplats, medan både du och jag är så pass välbeställda att vi har råd att spy ner varsin taxi.

Borgmästaren lär inte ha växlat ett ord mer med inspektorn under resten av sitt liv...
/Niklas

Användarvisningsbild

Re: Roliga anekdoter, citat etc!

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#57266 Så här i deklarationstider, när man svär mer än vanligt över att vi har världens näst högsta skatter, så kan ett ca 4000 år gammalt sumeriskt citat vara tillämpligt:

"Man kan ha en härskare, man kan ha en konung, men den man har anledning att frukta är skattmasen."
/Niklas

Avatar Fallback

Re: Roliga anekdoter, citat etc!

Jakob_Patring  
#70867 Jag ska bidra med en pinsam kommentar som jag själv kom med. Det var på gymnasiet och vi röjde ungskog. När jag tankade upp röjsågen vid depån/rastplatsen kom en klasskamrat och började snacka lite. Då frågade han:
-Ja, Jakob. Hur tycker du att en tjej ska vara?
-Vad menar du?
Ja, ska hon ha fina bröst eller en läcker rumpa, eller hur ska hon vara?

Jag hade inte tänkt alls på det förut, fast jag var väldigt intresserad av tjejer. Då klantade jag till det:
-Tja, så länge det är en kvinna det rör sig om så är det inga problem.
Idag har jag liteee mer krav på det motsatta könet.

Avatar Fallback

Re: Roliga anekdoter, citat etc!

941an  
#70951 Jobbade på 80 talet åt ett skogsbolag med en förman som inte kunde se om det var blött i marken så en dag när en maskin körde fast var hans stående kommentar att det var ju botten när jag kände med spettet då var det en annan som svarade på komradion att det är botten i Atlanten med.

Användarvisningsbild

Re: Roliga anekdoter, citat etc!

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#117465 Glädjen över de sanslöst låga Kellfri-priserna kan inte på långa vägar uppväga den stora besvikelsen och frustrationen över den undermåliga kvalitén hos deras produkter.
/Niklas

Avatar Fallback

Re: Roliga anekdoter, citat etc!

tantgron  
#117953
Slurfi skrev:
To have a Honda that can run a quarter mile in less than 10 seconds is just like coming out of the closet. You´re goin´ to surprise alot of people but in the end You´re still gay!


Hondaiter är bjäbbiga så fort det sägs något illa om Honda, så här är mina svador :) :
Rattlåskörning är gay, det håller jag med om! :D Men gillar man när det svänger så funkar Honda utmärkt, hittills har ingen amatör i amerikansk järnspett hunnit ikapp mig på Alastaro! Men Jänkarna brukar vara snabbast av alla, i alla fall i depån... B-) ;)
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=uL_Z57oHJXc[/youtube]
Tyvärr en gammal film, idag finns det lite till pulver under huven och lite bättre chaufför. Räckte till en andra plats efter en 400+ hp BMW M3, sista året privatpersoner fick köra Time Attack utan licens på Radalle.

Användarvisningsbild

Re: Roliga anekdoter, citat etc!

Skogshuggarninorr35  
#117956 När jag gick på skogsbruks-skolans 40 veckors kurs i värmland gick vi halva året med lantbrukseleverna, där var det en tjej som ibland brukade tigga en snus av mig när hon hade slut.
På en lektion kom hon fram till mig och viskade i mitt öra att hon ville låna en snus.
Det var en av dom där gångerna det klickar till direkt och jag vände mig halvt om och log mot henne och sa glatt " vill du ikväll igen"?

En tomat hade blivit avundsjuk på rödfärgen i ansiktet och slog till mej på axeln det hon orkade med ett stort leende i ansiktet. :mrgreen: :mrgreen:

Avatar Fallback

Re: Roliga anekdoter, citat etc!

Torpan  
#118627 =)) =)) =)) =)) =))

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).