Före och efter jobbet

Termos

26 inlägg 12589 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Termos

pgo_jim  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#11699 Undrar vad ni här kör med för termos/termosar?

har en nu men den var billig och håller värmen dåligt :(



   TS
Elmia
Avatar Fallback
JD 810  
#11704 Skogmas 0,5 liter

Avatar Fallback
Ernst  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#11714 Köpte en halvliters termos på E-boden för en massa år sedan. Den heter Rocket eller Rocky (minns inte så noga, och trycket har slitits bort). Termosen var inte billig, men den har varit väldigt bra på att hålla värmen trots bucklorna som uppstått.

Avatar Fallback
Boden  
#11737 Rocky och Thermos brukar vara de som får bäst i test. Jag har själv båda märkena plus en massa andra skräp. De är helt klart värda sina kronor.

Användarvisningsbild
pgo_jim  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#11742 Vilken skulle ni rekommendera?
Vill gärna ha en lite dyrare termos som håller värmen och som inte är bara o slänga när man tappat den i marken 1 gång

   TS
Användarvisningsbild
Magnus M  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#11744 Jag har ett tiotal i olika storlekar från Hammarplast o dom funkar bra tycker jag. Jag har både tappat nån från biltaket i bra fart o kört över en med traktorn o så länge locket går att skruva dit så funkar dom lika bra som innan. Antalet kommer sig av att en nära vän var säljare på Hammarplast :) .

Magnus M

Användarvisningsbild
swe#kipp  
#11745 Jag har två svarta Thermos som jag tycker funkar kanon, dom håller värmen bra och är stryktåliga, dom får åka på pick-up flak och i lådor på fyrhjulningar och blir även använda av min sambo och håller dom för min sambo så är det bra kavlite :P

Avatar Fallback
Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#11748 Jag har en sådan där Thermos med pip i locket, rymmer 0,5 liter. Lagom mycket kaffe för en dag, tycker jag.

Annars, vad som helst i rostfritt håller väl tillräckligt bra?

Har någon en mat-thermos förresten? Funkar de bra?

Användarvisningsbild
pgo_jim  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#11750 Mina föräldrar har en 90 tals Mat thermos som funkar jättebra
vi har dock bara kört med varmkorv iden med varmt vatten

Kipp! vart har du köpt era termosar? är det märket Thermos?
hur stor bör man ha för kaffe?

   TS
Avatar Fallback
nisse  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#11752 Jag har en mattermos. Bra till soppor mm.

/Nisse

Användarvisningsbild
swe#kipp  
#11756 [/quote]Kipp! vart har du köpt era termosar? är det märket Thermos?
hur stor bör man ha för kaffe?[/quote]

Hur stor för kaffe ,,,,,, hur mycket kaffe dricker du ?? man skall ha så lätt packning som möjligt tycker jag, så en som är liten som möjligt ,,

Jag köpte mina på Hemköp kostade under 200:-/st båda har pip i locket så det är lätt att hälla ur dom inget sull & spill :D

Användarvisningsbild
pgo_jim  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#11769
swe#kipp skrev:
Kipp! vart har du köpt era termosar? är det märket Thermos?
hur stor bör man ha för kaffe?[/quote]

Hur stor för kaffe ,,,,,, hur mycket kaffe dricker du ?? man skall ha så lätt packning som möjligt tycker jag, så en som är liten som möjligt ,,

Jag köpte mina på Hemköp kostade under 200:-/st båda har pip i locket så det är lätt att hälla ur dom inget sull & spill :D[/quote]

blev nyfiken nu^^
kan du inte ta bilder o lägga upp Kipp?

   TS
Användarvisningsbild
Magnus M  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#11771 Tänk på att en mindre modell oftast håller värmen lite sämre, speciellt när den öppnats en gång. Ibland har jag två små med mig om jag vet att jag kommer till bilen nån gång på dan, då får den ena ligga där.

Magnus M

Avatar Fallback
gossebear  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#11787 har två st med mig de håller värmen bra bägge två bägge två är stora termosar, dena ena en reklam termos från jobbet den andra hmm. kommer någonstans ifrån.
har itne upplevt att någon av de släpper värme under 8 timmar har ändå haft med de i minus 10 grader när vi varit ute. Vet att vid mer än minus 10 grader så kan man dra ett liggunderlag runt de strappa åt med spännband så har du 8 timmar till.

Har även två små termosr av just märket Termos, de är grymma släpper inget håller varmt/ljumet i 24 timmar.

Varm blåbärssoppa i den ena o kaffe i den andra, alternativt mammas hemkokta svartavinbärssaft i den andra.

Avatar Fallback
Fisketorp  
#11795 Ingen som har en "Lumpen" -Termos?

Tyckte den var ypperligt bra, inte enormt stor 05-1L och jag vet inte vad ni tycker är bra värme.

Men efter att hällt på varmkokat vatten timmarna innan övning och sedan över 1dygn sedan(möjligen mer än ett dygn men minns ej 100, så säger ett) häller ut mer än ljummet vatten(klart varmt nog för att smaka bra) tycker jag indikerar på en bra termos.

Nu kanske de flesta termoas klarar samma, anntar det är skillnad på mer än ljummet(lite rykande) än skållhett kaffe, svårt att säga då jag inte dricker den svarta sörjan=P

//Martin

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).