Skogsvagn (Huggarvagnar)

Palms huggarvagnar?

38 inlägg 30086 visningar 5 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Palms huggarvagnar?

Nicke Nyfiken  
#116863 Det blev ett riktigt fint ekipage! hur går den i skogen?

H/Nicke

FTG
Avatar Fallback

Re: Palms huggarvagnar?

valtra a 72  
#116876 [quote="Zalman"]Har du köpt en Palms 11 tons vagn med 665 kran och radiostyrd vinsch, extra stöttor, 500 hjul och hydraulservo lättryck?[/q Det är som du skriver fast med 400 hjul.

Avatar Fallback

Re: Palms huggarvagnar?

valtra a 72  
#116879
Torparn79 skrev:
valtra a 72 skrev:Nu har jag kört fram första lassen med den nya vagnen :grin:
024.JPG
027.JPG

tur att du inte hade kranen i luften på bild 2 på samma vis som du hade på bild 1.. :D

Det är högt i tak i skogen :wink:

Avatar Fallback

Re: Palms huggarvagnar?

valtra a 72  
#116880
Nicke Nyfiken skrev:Det blev ett riktigt fint ekipage! hur går den i skogen?

H/Nicke

Tack. Vagnen känns följsam med vagnstyret och man får en del av vikten av lasset på dragkroken som gör att framkomligheten blir bra. Ett plus är ju kranlängden på 6,65 meter samt hydralservon med elventiler för grip, utskjut och stödben.

Avatar Fallback

Re: Palms huggarvagnar?

Zalman  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#116881
valtra a 72 skrev:
Zalman skrev:Har du köpt en Palms 11 tons vagn med 665 kran och radiostyrd vinsch, extra stöttor, 500 hjul och hydraulservo lättryck?[/q Det är som du skriver fast med 400 hjul.


Är hydraulservo värt 27.000kr extra?
Visst ger din A72 52lpm? Räcker det?

Avatar Fallback

Re: Palms huggarvagnar?

valtra a 72  
#116882
Zalman skrev:
valtra a 72 skrev:
Zalman skrev:Har du köpt en Palms 11 tons vagn med 665 kran och radiostyrd vinsch, extra stöttor, 500 hjul och hydraulservo lättryck?[/q Det är som du skriver fast med 400 hjul.


Är hydraulservo värt 27.000kr extra?
Visst ger din A72 52lpm? Räcker det?

Jag hade beställt vagnen med lättviktspaket men pga. felbeställning så kom den med hydralservot så det blev ett mycket rabbaterat pris. :smile: Nog tycker jag flödet räcker till att driva kranen.

Användarvisningsbild

Re: Palms huggarvagnar?

stegmaster  
#116966 Kunne du ordnat en bild inne från hytten, så man ser hur du montert servospakerna??
Var en riktig snygg ekvipasj.

Avatar Fallback

Re: Palms huggarvagnar?

valtra a 72  
#117397 Tack stegmaster,Här har jag tagit några bilder på hur jag monterat servospakarna, jag fick tillverka en kil för bakrutan för att få ett bra läge för spakarna.[/attachment]
003.JPG

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).