Små skogsmaskiner och övriga maskiner

Beställer en Kranman T1700 i morgon :)

40 inlägg 19829 visningar 5 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Beställer en Kranman T1700 i morgon :)

maskinbärgning  
#115586 .....
Senast redigerad av maskinbärgning mån 05 maj 2014, 20:48, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild

Re: Beställer en Kranman T1700 i morgon :)

Seabass  
#116177 Efter vad jag har hört så är driften svagare på Avesta vagnen, en av anledningarna till att det blev kranman för mej, säkert att din vagn va som den skulle? Ang lev på min vagn så lämnade jag min gamla vagn och 850in till min åf i söndags och ska efter planen få hämta ekipaget redan på fredag :) drygt en vecka leverans tid är ju inga fel och ja, jag längtar :)

   TS
Avatar Fallback

Re: Beställer en Kranman T1700 i morgon :)

maskinbärgning  
#116188 .......
Senast redigerad av maskinbärgning mån 05 maj 2014, 20:48, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild

Re: Beställer en Kranman T1700 i morgon :)

Seabass  
#116220 Jag hade ju inbyte så jag tycker jag fick ett bra pris, funderade på att köpa din men det var så liten skillnad så jag köpte hellre en ny.
dock kommer jag att köpa till en flak insats förr eller senare, samt 5års garanti är ju skönt att ha.

   TS
Avatar Fallback

Re: Beställer en Kranman T1700 i morgon :)

maskinbärgning  
#116234 .........
Senast redigerad av maskinbärgning mån 05 maj 2014, 20:49, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild

Re: Beställer en Kranman T1700 i morgon :)

trilla  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#116294 Har du på riktigt köpt en oxtrac?? Alltså en. http://www.tremzac.com/OXTRAC/D%E9busqu ... XTRAC.aspx
Vad kostade den?

Avatar Fallback

Re: Beställer en Kranman T1700 i morgon :)

maskinbärgning  
#116336 .........
Senast redigerad av maskinbärgning mån 05 maj 2014, 20:50, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild

Re: Beställer en Kranman T1700 i morgon :)

Seabass  
#116382 häftigt! grattis med köpet :)

   TS
Användarvisningsbild

Re: Beställer en Kranman T1700 i morgon :)

trilla  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#116429 ja, grattis. Nä jag är inte avundsjuk..

Avatar Fallback

Re: Beställer en Kranman T1700 i morgon :)

Janne H  
#116611 Hej
Jag tycker att du också skall sattsa på ramstyrning när du nu väljer ett "Proffsekipage Kranman".
Ramstyrningen är ett måste när man skall göra snålgallringar och går inte att eftermotera. Se gärna bilder på på mitt ekipage på www.kranman.com/bilder som kunder skickat oss. Bra att du väljer Kranman vilka är Sverigeproffs på vagnar, kvalité och kundsupport genom sina alla återförsäljare i hela Sverige.
mvh
Janne H :grin:

Avatar Fallback

Re: Beställer en Kranman T1700 i morgon :)

amcore  
#116617
Janne H skrev:Hej
Jag tycker att du också skall sattsa på ramstyrning när du nu väljer ett "Proffsekipage Kranman".
Ramstyrningen är ett måste när man skall göra snålgallringar och går inte att eftermotera. Se gärna bilder på på mitt ekipage på http://www.kranman.com/bilder som kunder skickat oss. Bra att du väljer Kranman vilka är Sverigeproffs på vagnar, kvalité och kundsupport genom sina alla återförsäljare i hela Sverige.
mvh
Janne H :grin:



tror inte ramstyrning är tillgänglig till T1700 vagnen

bara till T1800 och T1900

Användarvisningsbild

Re: Beställer en Kranman T1700 i morgon :)

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#116620
Janne H skrev:
Ramstyrningen är ett måste när man skall göra snålgallringar och går inte att eftermotera.
:grin:


Ja det var ju inte så bra kanske. Det är förstås bättre när man kan bygga på efterhand och inte måste köpa allt på en gång. Som tur är kan man ju gallra på alla möjliga sätt ändå, utan ramstyrnings alls går ju också :mrgreen:

Användarvisningsbild

Re: Beställer en Kranman T1700 i morgon :)

Seabass  
#117057 då har jag kört några lass med 1700an i helgen, är mycket nöjd med den, det enda jag kunde önska mej är lite starkare dríft då den inte orkar riktigt när det är långa brandter och fullt lass men 9 av 10ggr går det bra.
rekomenderas på det starkaste :smile:
20110130202.jpg

20110130204.jpg


Mvh Jonas

   TS
Användarvisningsbild

Re: Beställer en Kranman T1700 i morgon :)

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#117059 Du lassar på rejält ser jag :mrgreen:

Användarvisningsbild

Re: Beställer en Kranman T1700 i morgon :)

Seabass  
#117089 så mycket som möjligt så klart ;)

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).