Små skogsmaskiner och övriga maskiner

Skoda fabia.

12 inlägg 7346 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Skoda fabia.

nutte  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#115817 Är det nån som har eller har haft en skoda fabia, kombi med 1.4 l motorn? å vill ge nån kommentar ang denna bil...
Frugan ska få ny bil, å det skall vara en liten billig bil som inte drar så mkt, å hon tycker en sån ser bra ut å kan tänka sej en sådan...

Man får en skapligt fin sådan för 30´å uppåt med inte allt får många mil på mätaren, å saaben (9-5)vi har nu drar friskt me soppa så vi vill byta till nått mindre, mer ekonomiskt (saab går sönder HELA tiden;)) men har vi nån med erfarenheter så komentera gärna!



   TS
Avatar Fallback

Re: Skoda fabia.

axwell  
#115933 Kolla på Skodaklubben.se (eller .com), registrera dig så att du själv kan ställa frågor på forumet.

Användarvisningsbild

Re: Skoda fabia.

viktor meck  
#116353 saab=satans aset axxar baklänges :lol:

Avatar Fallback

Re: Skoda fabia.

huggar*n  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#116430 SAAB=sälj aset annars byt!

Avatar Fallback

Re: Skoda fabia.

nutte  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#116432 Inget fel på saaben så, men har kommit till stadiet när allt börjar ge sej, koppling, handbroms vajjrar, rutan mm mm.... Sen drar den över litern å ja tycker det är för mkt...


Annars är SAAB= SÄMST AV ALLA BILAR!!! För er som inte visste det;)

   TS
Avatar Fallback

Re: Skoda fabia.

D Brown  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#116434 Fel på kabelhärvan och följdfel därav är vanliga fel på tidiga Fabia.

Avatar Fallback

Re: Skoda fabia.

BM 35  
#116447 På tal om SAAB,,,såg på bakrutan till en gammal volvo 244 dl av okänd årsmodell det stog,,,,Provkör hos Saab ana det gjorde jag,,,,ganska kul tyckte jag

Avatar Fallback

Re: Skoda fabia.

Apple farmer  
#116451 Hei, jeg hadde en Fabia som lånebil da jeg eide en Octavia 90hk 1,9TDI 4x4 stv. som var inne til en reparasjon. Fabiaen var en drittbil å kjøre etter min mening. Alle ujevnheter på dårlige norske veier ble forplantet rett opp i ryggsøylen. Octavia derimot er ganske grei, lenger akselavstand og mye bedre komfort, med diesel så går den jo også utrolig billig. På langkjøring var jeg nede i 0,4 l/mil. Solgte den etter ca. 100kkm. Jeg snakket med den nye eieren for en stund siden, han hadde solgt den og kjøpt ny Octavia 4x4 med 140 hk diesel, tror han rakk å kjøre ca. 150 kkm før han solgte den, det hørtes ikke ut som det hadde vært noe annet enn vanlige slitedeler på 250 kkm.

Jeg skjønner ikke helt hvorfor dere misliker Saab så sterkt, jeg hadde en -99 9-3 2.0 NA, automat som jeg kjørte 30 kkm på et år, var fin å kjøre den. Blir kanskje mye feil når den blir gammel?

Avatar Fallback

Re: Skoda fabia.

nutte  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#116457 Ja va in på skodas forum, å efter att ha läst en del trådar där, så har ja redan fått magsår;)... Det blir me all säkerhet INTE en fabia;)

   TS
Användarvisningsbild

Re: Skoda fabia.

viktor meck  
#116458 en golf då? bytte lambasonden på pappas golf4a idag. det tog ett tag :mrgreen:

Avatar Fallback

Re: Skoda fabia.

axwell  
#116470
nutte skrev:a va in på skodas forum, å efter att ha läst en del trådar där, så har ja redan fått magsår;)... Det blir me all säkerhet INTE en fabia;)


Det är risken med att läsa vilket bilforum som helst, VW Golf , Ford Focus, även Toyota, ja nästan alla bilar har exemplar som gör ägarna vansinniga. De som har felfria bilar klagar inte på något forum, man måste nog läsa mer än en del trådar för att få helheten.

Användarvisningsbild

Re: Skoda fabia.

viktor meck  
#116478 vi har en guldig golf -02. går som ett skott. men så gick den inte igenom besiktningen pga förhöjd tomgång, förhöjd hc halt mm 😡 . tog mig ca tre tim att byta lambasonden. pappa kan inte ligga på golvet och greja pga att han fick en container över sig 95. den vägde 2ton. han var 32 år då. det var ett mirakel att han överlevde. han är sjukpensioner för att han har ont 24 tim om dygnet och en hjärnskada för att skallen sprack. men han är glad fördet :mrgreen: . men vi är väldigt nöjda med golfen fast den drar 0,9. men mycket pigg. 115hp aut 0-100 på 11,7sek. ganska bra tycker jag :mrgreen:

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).