Små skogsmaskiner och övriga maskiner

TERRI 1020 Huv och andra Beg delar?

5 inlägg 6165 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

TERRI 1020 Huv och andra Beg delar?

Kioti  
#116151 Är det ngn som känner till om det finns en Terri Skrot någonstans? Eller ngn som säljer beg delar.
Har för mig att ngn nämnde i tidigare gammal tråd om ngn som sålde lite beg delar, Jämtland?? kanske.
Söker efter en MELLANHUV som inte behöver vara perfekt. Är det ngn annan som behöver huvar?
Om jag inte hittar ngn gör jag en form från orginalet och gjuter upp en ny huv i den, har sysslat en del med glasfiber men skulle vara mkt mindre jobb med en beg huv.
1020 SÖKER FÖLJANDE: BANDJÄRN och gummi till, eller hela VINTERBAND, gör inget om gummit är kass. Både stål och aluminium är ok även mindre antal köpes behöver ej vara komplett.
SKIDOR TILL VAGN samt DRIVHJUL (det som kuggar i banden) Även andra Terri delar är intressanta, köper gärna ngt gammalt reservdelslager om ngn har en ledtråd.
HAR SJÄLV LITE EXTRA TERRI 1020 DELAR (ngr helt nya) bl.a Adapter till hydraulpump, ny, BUSSNINGAR till pendelarmar med mera 40 x 50 bussningen som sitter överallt totalt 16 st på 1020, nya,
pris 150kr st (minst 30 kr billigare än original hos Terri). Också alla bussningar till Kranen. Ngr nya växellåds delar samt en del annat, vad behöver du? Byter gärna.
Till Terri 1000 har jag 2par hydraul bromsbelägg, nya, de enda T 1000 delar jag har.
Har en 1020 som jag använder men håller på med en totalrenovering av en annan 1020. Jag demonterade allt, dragare, kran, vagn, rengöring och bort med gammal färg. Håller nu på att sakta sätta ihop den, nya glid o kullager överallt (utom motor o växellåda som är bra). Mkt nya grejor bl.a huvudbom, sticka, rot. o grip, nya förstärkta stöd-benhållare och mkt annat. Så jag byter gärna erfarenheter och köper, byter, säljer , även tillverkar delar som hobby. Sänd pm



   TS
Avatar Fallback

Re: TERRI 1020 Huv och andra Beg delar?

Bybonden  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#116270 Har två par vinterband till Terri, ett par med alu-profiler och ett par med stål-proprofiler (tror det kallas kombiband).
Gummit är inget att satsa på men profil och styrningar går ju att skruva loss.
Om du är intresserad ??

Avatar Fallback

Re: TERRI 1020 Huv och andra Beg delar?

Kioti  
#116338 Hej igen,
Glömde skriva mitt e-mail, är ju enklare än pm

det är bamboo-4u@hotmail.com

Jag är seriöst intresserad beroende på pris och skick på profilerna. Som jag sa sen är det väl enklast att snacka på tel.
Har du någon Terri själv? Skulle va kul o höra vad du tycker om den i snö, o med skidor på vagnen.
Kan du kanske skicka ngn bild på banden när du har tid?

Har köpt terri 1020 från Östersund för ett par år och nyligen en pall delar från Jämtland så jag brukar skicka med lastbil.
Hälsningar,
anders

   TS
Avatar Fallback

Re: TERRI 1020 Huv och andra Beg delar?

kramfors  
#131098 Hej! Jag söker oxå mellan huv till Terri 1020 är det någon som kan hjälpa mej?

Avatar Fallback

Re: TERRI 1020 Huv och andra Beg delar?

Kioti  
#131100 kramfors, Jag kommer att gjuta av en = göra en form för jag har inte hittat ngn. Inte ens Terri själva har ngn som reservdel.
Hör av dig till mig på på: bamboo-4u@hotmail.com jag kan ju göra en extra
kioti

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).