Skördare

Ovanlig Rottne skördare (Adam) nu med bilder

48 inlägg 29495 visningar 8 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Ovanlig Rottne skördare !!!!!

Skogsola  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#115788 På trettiotusen timmar så hinner det bli en del traumatiska upplevelser. Alldeles oavsett färgen på maskinen.

Användarvisningsbild

Re: Ovanlig Rottne skördare !!!!!

masterchief  
#115791 Det var det dagliga skruvandet som avskräckte.
Blir lätt en hel del på en skördare med så mycket timmar.

Användarvisningsbild

Re: Ovanlig Rottne skördare !!!!!

finskpinne  
#115797 Jo jag vet... Skojjade lite bara!! :lol:
Även om man haft nya maskiner så har man fått en hel del traumatiska minnen!! Det blir nästan lite mer traumatiskt när man måste skruva med nya maskiner, man förväntar ju sig lite att det ska fungera lite bättre när man har satsat några miljoner!! Men så är det inte alltid! :roll:

Användarvisningsbild

Re: Ovanlig Rottne skördare !!!!!

finskpinne  
#115799 Själv så kommer jag nog sällan hem med rena fingrar!! :wink: Traumatiskt eller inte!? Man måste väl va lite knasig i skallen då man ändå på något underligt vis stormtrivs med jobbet!! :grin:

Användarvisningsbild

Re: Ovanlig Rottne skördare !!!!!

masterchief  
#115801 Inget går upp mot att skruva med kall olja en kylig vintermorgon :lol:
Det är sådana stunder som gör det värt att jobba i skogen :roll:

Användarvisningsbild

Re: Ovanlig Rottne skördare !!!!!

finskpinne  
#115803 När du lägger upp det sådär så framstår man som ännu mer mentalt skadad... :lol: Min senaste vecka kortfattat:

Måndag: Punktering
Tisdag: För ovanlighetens skull så gick det hela dagen utan att jag rörde ett verktyg.
Onsdag: Ardic värmaren slutade fungera, blev att köpa en ny elmotor.
Torsdag: En hydraulslang-koppling bröts av när det kilade in en torr käpp i aggregatet. Samma käpp krökte hydraulcylindern till svärdmatningen.
Fredag: Monterade tillbaka cylindern med uppriktad kolvstång. Körde några timmar och for hem innan nått annat skulle hinna skita sig!! :lol:
Lördag: Med tanke på den problemfria veckan så sket jag fullständigt i att åka till skogen överhuvudtaget! Tyckte jag behövde en ledig helg, har varit en stressig vinter hittills...

Så inte är det bara blåa maskiner som traumatiserar oss rubbade skogsmänniskor...

Användarvisningsbild

Re: Ovanlig Rottne skördare !!!!!

Knegarn  
#115824 5 av 6 röda har gått utan verktyg denna vecka, fåse hur nästa blir :D

Användarvisningsbild

Re: Ovanlig Rottne skördare !!!!!

masterchief  
#115830 Har fått lite bilder av Ang3r av Adam i varierande skick, före o efter renoveringen de gjorde 8)

Användarvisningsbild

Re: Ovanlig Rottne skördare !!!!!

Ang3r  
#115833 Den ska rulla i dom Värmländska skogarna om den inte är såld en gång till.

Skönt att den är borta, blir påmind om allt skruvande när man kollar på bilderna :P

Användarvisningsbild

Re: Ovanlig Rottne skördare !!!!!

rocky  
#115857
Ang3r skrev:Den ska rulla i dom Värmländska skogarna om den inte är såld en gång till.


Vet du vart i Värmland?

Användarvisningsbild

Re: Ovanlig Rottne skördare !!!!!

skogsjan695xl  
#116069
rocky skrev:
Ang3r skrev:Den ska rulla i dom Värmländska skogarna om den inte är såld en gång till.


Vet du vart i Värmland?


ja precis, man blir ju nyfiken vart skapelsen finns.

Användarvisningsbild

Re: Ovanlig Rottne skördare ! nu med bilder

masterchief  
#116083 Vad jag fattat så finns den i Södra värmland, väster om Vänern.

Avatar Fallback

Re: Ovanlig Rottne skördare ! nu med bilder

Sludent  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#116104 Fattar inte varför Rottne inte tog tag ordentligt i denna maskinen istället för att gå i gamla invanda spår, Rottne är ju verkligen innovativt...lite bättre idag dock. Så simpelt, så mycket bättre... De har dock en helt del att jobba med vad gäller kvalitén.

Nu är det bara Ponsse kvar...

Användarvisningsbild

Re: Ovanlig Rottne skördare ! nu med bilder

rocky  
#116201 Vad var det som krånglade på maskinen? Basmaskin Aggregat?

Användarvisningsbild

Re: Ovanlig Rottne skördare ! nu med bilder

masterchief  
#116224 Det var mest agregatet som strulade, visst strulade det lite på basmaskinen, men mest agregatet.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).