Traktorer och processorer

Ford 3600

6 inlägg 7228 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Ford 3600

moraggarn  
#104053 Har en Ford 3600 årsmodell 1976. Vill ha kommentarer om denna traktor. Vad tycker ni? Är det en traktor som duger till vedkörning exempelvis eller är det bättre med en atv? Plogat snö och plöjt har jag gjort med den och det är ju inga problem. Har en 5 tons skogsvagn på gång, är den för stor att ha i skogen bak "den lilla traktorn" tillsammans med ett vajerspel? Kommentarer tack,allt ni vet om traktorn är jag nyfiken på, fördelar och nackdelar



   TS
Lantmännen Maskin
Avatar Fallback

Re: Ford 3600

Bengt olsson  
#104058 Ang skogsvagn så är det inga problem,själv hade jag en patu 8 tons kärra efter min Ford 3000.

Avatar Fallback

Re: Ford 3600

ATK  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#104062 Det funkar nog bra, antar att du har bra kedjor till eftersom du plogat snö med den.
Markfrigången är ju lite begränsad på en så pass liten traktor.

Användarvisningsbild

Re: Ford 3600

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#104065 Det är en fin traktor i lagom nätt storlek, kör med mindre lass och växla ner en växel så orkar den allt.
Den har nog den fina Worldwide-hytten som är mkt komfortabel så med lite TLC-kan du köra med
den länge till. Skogsutrustning kan du ju säkert vid behov smida till själv, det är ju en robust manick.

Avatar Fallback

Re: Ford 3600

ATK  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#104072 -76:a är nog med svensk hytt.

Avatar Fallback

Re: Ford 3600

marcus_ford 3600  
#115028 är fsan asfina, ha en 77

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).