mån 24 jan 2011, 00:13#115887
ATK: Nej, det är inte särskilt märkvärdigt. Jag la min på sidan i verkstaden, de räckte för att få allt lätt åtkomligt och inte behöva bryta ryggen av sig. Passade samtidigt på att byta ett par dåliga lager i drivrullen, samt alla 4 drivhjulen (nåja, 2 av dessa driver väl egentligen inte...).
Jag tror det svåraste var egentligen att ta beslutet att kosta på skiten så mycket pengar, mattan kostade ju mer än vad maskinen är värd. Men man är väl lite sån av naturen, tycker det är lite kul med gamla grejor som funkar bra osv. sen får man kanske ta en funderare på vad det skulle kosta att skaffa en bättre maskin, blir ju sannolikt bra dyrt det med. Här i Värmland är det, bortsett från denna och förra vintern, inte direkt så att man sitter på skotern särskilt ofta, har ju mest varit antingen rimfrost eller ösregn på vintrarna, känner därför att det inte är nån större idé att kosta på mig en jättemodern maskin för massor av pengar.
Nåväl, vad gäller mitt bandbyte gick det bra ända tills jag tänkte provköra, upptäckte då att det saknades gnista på stiftet och jag blev så less att jag drog en presenning över maskinen och började renovera en startmotor och en pinnsvets istället. Väntar s.a.s på att lusten ska komma tillbaks och känner jag mig själv rätt händer detta i samband med, eller strax efter, snösmältning och vårsol...
CaseIH 685XL4-88, Ford 4600-77/Nokka 2043 Huggarvagn, Yanmar 1510/Kranman T1800, Aktiv SC20, Case CX50 Grävare, Patu 40LF, Volvo BM 650-74 med FMV 240, Deutz 7206A
"Lite är bra mycket mer än ingenting"