stegmaster skrev:Skulla absolut ta en N92. Skiljer inte så mycket i pris om man kjöper en "nästan ny"(demo och liknande).
Den stora hytten er suveren i N92, dessutan er A92 med skogshytt ennu trångare enn din gamla 465.
Och vändgiret på ratten med "park" i mitten, er ju kanon i N92.
Finns en hel del "nästan nya" här i Norge.
Själv har jag tittat lite på denna N92 (då min 665 er nästan vrak). Bra pris, passande hjul i skogen, men inte bakrutpussare.
http://www.finn.no/finn/b2b/agriculture ... e=26018219
Kunne gjärna haft denna ochså, lite timer men 4 år.
http://www.finn.no/finn/b2b/agriculture ... e=26029060
ATK skrev:Vad är prisskillnaden? 100papp? (i Sverige)
ATK skrev:Ok, men har N92 kopplingsfri som standard? Det är väl inte så bra att det är vändbar stol
i det priset också?
Lumberjack skrev:Vi har en valtra N92 och skulle välja en sådan före A92. Det skall vara samma framdel precis som du beskriver.
Våran har funkat utmärkt under de två år vi haft den, dock har vi inte den i skogen, där använder vi en Valmet 605.
Tänk på att du skall ha den nya tanken i stål samt att det kan vara värt att fundera på att välja de minde bakskärmarna i skogen. Den enda nackdel vi haft var att den var dyr att serva, men det blir väl så med alla oljor och filter som skall bytas.
Naturligtvis skall du köpa med turbinkoppling och elstyrd lastarspak (även om de bytt vår lastarspak en gång på garantin).
Blixten82 skrev:Lumberjack skrev:Vi har en valtra N92 och skulle välja en sådan före A92. Det skall vara samma framdel precis som du beskriver.
Våran har funkat utmärkt under de två år vi haft den, dock har vi inte den i skogen, där använder vi en Valmet 605.
Tänk på att du skall ha den nya tanken i stål samt att det kan vara värt att fundera på att välja de minde bakskärmarna i skogen. Den enda nackdel vi haft var att den var dyr att serva, men det blir väl så med alla oljor och filter som skall bytas.
Naturligtvis skall du köpa med turbinkoppling och elstyrd lastarspak (även om de bytt vår lastarspak en gång på garantin).
Vad kostar det extra om man väljer till turbinkoppling och elstyrd lastarspak på en N92:a?