Skördare

valmet 911 97 mod

7 inlägg 3698 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

valmet 911 97 mod

bangdalen  
#111643 Hei,har kjøpt en valmet 911 seks hjuling,får ikke varme i fører hytta,noen tips.Hilsen ny bruker av skogsforum fra norge.



   TS
Avatar Fallback

Re: valmet 911 97 mod

bård  
#111652 Hei,hadde selv en 97mod 911 for 8-9år siden.
Skjekk om du har nokk frostveske på marskinen,varmeapperatet i hytta er så mye høyere enn motoren så hvis det blir lite
veske vil du merke det først der :smile:
Hadde 965 aggr og 1400kran på min 911,hva har du?

Avatar Fallback

Re: valmet 911 97 mod

bangdalen  
#111659 Hei.har skjekket nivået på radiatoren det er ok,det er et 945 aggregat og 1400 kran,har nettopp kjøppt den fra sverige så er litt ukjent med den enda,

   TS
Avatar Fallback

Re: valmet 911 97 mod

Anders Olsson  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#111669 Hej!

På brorsans 911 -95 så påverkar värmevredet en wire som i sin tur vrider en kran som ställer vattenflödet till värmepaketet.
Jag vill minnas att infästningen till denna wire var en sällsynt bräcklig konstruktion.
Börja med att lyfta taket på hytten och kolla så att vredet verkligen påverkar värmekranen!
Sedan kan det vara luft i systemet också. Det finns en luftningsventil på en av slangarna till värmepaketet. För att lufta måste du trycksätta kylsystemet. Om det bara är mindre mängder luft så brukar det räcka att varmköra maskinen så att kylsystemet får upp trycket och sedan öppna luftningsventilen.

Användarvisningsbild

Re: valmet 911 97 mod

Knegarn  
#111672 kolla om det finns en kran insatt mellan tryck och returslangen på hyttvärmeslangarna, så brukar det göras om värmarn bråkar!
nu minns int jag om 97an har elstyrning till värmekran, men lyft på taket o kolla vad du hittar, finns ett litet expansionskärl där oxå som säker behöver fyllas.

Avatar Fallback

Re: valmet 911 97 mod

bangdalen  
#111679 Hei.Takk så mye,skall sjekka ut dette i dag.

   TS
Avatar Fallback

Re: valmet 911 97 mod

bangdalen  
#122905 Hei igjen.Bedre sent en alldrig,Det var circkulations pumpa som hadde tatt kvelden,kjøpte ny på Biltema fungerer fint, varme i hytta nå

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).