Traktorer och processorer

Zetor Proxima skogsutrustad

5 inlägg 5459 visningar Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Zetor Proxima skogsutrustad

JEK  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#111267 Hej.
Funderar på att byta traktor och har varit och tittat på en skogsutrustad Zetor Proxima.
Undrar vad ni har för erfarenheter av dessa.
Den skall förutom skogskörning användas till en del lastarjobb, sommar och vinter vägunderhåll,
betesputsande och liknande enklare jobb på en liten hästgård.
Skickar med en länk på en likadan traktor.
/JEK


http://www.blocket.se/alvsborg/Traktor_ ... ?ca=13&w=3



   TS
Lantmännen Maskin
Användarvisningsbild

Re: Zetor Proxima

ryd  
#112432 Hej.

Jag har en 7441 -06 med lastare och diagonaldäck som är skogsutrustad med Mowi kärra och en Niab processor.

Min lastare heter "220 " och den är i största laget när man kör balar då den blir lätt bak.. Tror att den nya "120"
är kortare och passar bättre.

Kellfri 250 snöblad funkar bra nu när det snöar varannan dag..
Har inte haft några problem med den och går fram bra i terrängen ! Och här är kuperat med rejäla branter..

Avatar Fallback

Re: Zetor Proxima

JEK  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#112745 Hur är den vid lastarkörning? Ser man bra vad man gör?
Hade inga redskap vid provkörningen.
Hur tycker du det är att sitta bakåt och köra kran?

Ska även åka och titta på en valtra A75 när handlaren fått hem den.
/Jan-Eric

   TS
Avatar Fallback

Re: Zetor Proxima

Skogsola  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#112777 Det jag är skeptisk till på Zetorn är den stora fula dieseltanken av plast som sitter farligt nära hjulet. Beroende på hjuldimension så kan säkert snökedjorna slå upp ett präktigt hål där. Å andra sidan är A75 riktig skit också.

Användarvisningsbild

Re: Zetor Proxima

ryd  
#112813 Har balgrip, pallgafflar, snöskopa 220cm , grus- 120cm... gafflarna är skymda i bottenläge av motorhuven/eurofästet.
Bra utrymme för stövlar när hytten är ombyggd så man kan svänga runt lätt.. Ägde en liten skotare tidigare ( RK 66 Snorre ) som jag jämför med, tycker att Zetor`n är ok och mera mångsidig . Motor- och tankplåt skyddar underifrån .

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).