Små skogsmaskiner och övriga maskiner

Kellfris atv vagn

15 inlägg 8209 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Kellfris atv vagn

Polaris 500  
#43035 Är de någon som har erfarenhet av kellfris ved vagn med hydralkran??

hur är kvaliten, kranen, vagnen mm.

Tack på förhand:D

http://www.kellfri.se/pdf/SV34_SV_2.pdf



   TS
Användarvisningsbild

Re: Kellfris atv vagn

trilla  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#45120 Jag hittade juste den där själv, kellfri har ju förut bara sålt den där sndra konstiga vagnen men nu säljer dom ju kopian på avesta. Klart billigare än Malwa som också säljer samma kopia från w4moto. Ser klart intressant ut

//H

Avatar Fallback

Re: Kellfris atv vagn

swetrac  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#45125 Har den fjärstyrd drivning?

GOD JUL OCH GOTT NYTT ÅR PÅ ER SKOGSNISSAR!!!

mvh

Magnus

Malwa International

Avatar Fallback

Re: Kellfris atv vagn

axwell  
#110259 XYZ rear sina kinesvagnar inkl. "nästan allt", 70000 + moms inkl. frakt.
Kan ryktet om ändrad tillverkare ha nått kunderna, eller syns det så tydligt att det inte är någon tvekan?

http://xyztrading.se/visa_produkt.asp?t ... g=sv&k=610

Avatar Fallback

Re: Kellfris atv vagn

Vedkungen  
#110334 Har haft en sån å d va rena dreten! E onödig tung å dra runt i skogen me atv. Satsa på en XYZ ist=) e halften så tung som kellfris kärra=)

Avatar Fallback

Re: Kellfris atv vagn

axwell  
#110347
Vedkungen skrev:Har haft en sån å d va rena dreten! E onödig tung å dra runt i skogen me atv. Satsa på en XYZ ist=) e halften så tung som kellfris kärra=)


Ja att kellfris är rena dreten tycker väl de flesta, men nu gäller det XYZ:s Kinavagn (som tidigare var från Estland). Har även den blivit lika dålig, för 70´ingår 320 griplastare med B&S motor, vagnsdrift och radiostyrd hydraulvinsch.

Tvivlar på att de idkar välgörenhet.

Användarvisningsbild

Re: Kellfris atv vagn

trilla  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#110432 xyz'a tog ju detsamma för sin vagn då den var av bra estländsk kvalitet. Den där rea lappen har alltid varit där.
Jag skulle aldrig köpa en xyz'a idag trots att jag är snuskigt nöjd över den vagn jag har. Den ser rejält mycket sämre ut nu än de gamla vagnarna. Därför skulle jag köpa en Möre

Avatar Fallback

Re: Kellfris atv vagn

Vedkungen  
#110494 XYZ tillverkas i finland å där heter di vahva jussi ist. Möre e samma vagn söm XYZ.

Avatar Fallback

Re: Kellfris atv vagn

axwell  
#110500 Intressant, sedan när då? Har Kreisi Metall i Estland lagt ner? Min Mörevagn har så många märken med "made i Estonia(Estland?)" att den bör vara tillverkad i Estland. Men den är från 2009 så allt är möjligt.

Avatar Fallback

Re: Kellfris atv vagn

Vedkungen  
#110502 Du menar möregripen va? Tänkte köpr en möre men jävlar va d drog iväg i pris asså!=O E inne på å köpe en XYZ För 70 plus ist=) D söm krånglar minst e en vanlig timmervagn me vajerspel på ;) D kör ja me just nu=)

Avatar Fallback

Re: Kellfris atv vagn

axwell  
#110514 Är beredd att hålla med dig om wire och manuell kran vid lastning, men det blir lättare att lossa lasset med griplastare.
Innan jag skulle köpa XYZ:s nya 320 så skulle jag nog begära skriftligt på var själva vagnen är tillverkad.
Priset är ju helt OK.

Jag har skickat mail med den frågan till xyz, inte säkert de vill svara, återstår att se.

Avatar Fallback

Re: Kellfris atv vagn

amcore  
#110535 när jag kollade på XYZ vagnen så fick jag priset 45 plus moms av en säljare! visserligen va det en ostartad demovagn men inte ens det priset lockade mej :cry:

Användarvisningsbild

Re: Kellfris atv vagn

trilla  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#110597 Dagens xyz ÄR kinesiska så är det bara. Och det är stor skillnad på den kinesiska och den gammla. Och det kansek fulaste är att XYZ'a helt sonika bara kopierar vahva jussis vagn... Ett jädra sett helt enkelt.
Så köp gärna en gammal xyz'a men ge tusan i de nya.

Avatar Fallback

Re: Kellfris atv vagn

axwell  
#110602 Vi tillverkar vagnen i Kina enl våra ritningar. Motorn är en Briggs & Stratton. Ventiler och vinch styrning köper vi i sverige och monterar här.

Hör gärna av dig om du har några funderingar.

MVH PETER, XYZ


Här är svaret från XYZ, vilket bekräftar trillas påstående.

Mao, den är inte värd några 70´+ moms!

Men vem äger rätten till ritningarna, troligen inte XYZ?

Avatar Fallback

Re: Kellfris atv vagn

Vedkungen  
#110607 e lit smidigare me en vanlig timmerkärra än en hydraulisk vagn!=)

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).