Skotare

Mini brunett går ojämt och dör

7 inlägg 3877 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Mini brunett går ojämt och dör

e_pettersson  
#110503 Har en 678 mini brunett 89 som går bra en liten stund typ någon minut sen ibland sukar den till. ibland så dör den helt och hållet. spelar ingen roll vad jag har märkt om motor är varm eller inte.
Har haft in den i verkstan och låtit den stå någon dag i värmen, ingen skilnad så is i bränsle tror jag inte på.
Har kollat alla filter. inget synligt lekage.
Kan de vara lekage inne i deiselpumpen som gör att dem beter sig som den gör eller är jag helt fel ute?



   TS
Rottne skotare
Avatar Fallback

Re: Mini brunett går ojämt och dör

Skogsola  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#110505 Garanterat skräp i tanken och i bränsleledningarna. Blås baklänges i ledningen med tryckluft.

Avatar Fallback

Re: Mini brunett går ojämt och dör

Mickael  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#110507 Kan vara värt att kontrollera så att den inte tar tjuvluft i soppaledningen. Var med om det på 850:in att en kopparbricka var lite nött så den sög i sig lite luft så den tjuvstannade vid lite lut eller när tanken inte var helt full. Litet fel, svårt att hitta.

Avatar Fallback

Re: Mini brunett går ojämt och dör

Skogsola  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#110516 Minibruunetterna har ju den fördelen att tanken sitter högt, över matarpumpen. Då ska det inte kunna suga luft. Men säker kan man ju aldrig vara. :???: 578:orna hade ingen matarpump, där skulle det rinna med självtryck. Minsta antydan till tätt filter så krånglade dom.

Avatar Fallback

Re: Mini brunett går ojämt och dör

halleby  
#110519 Det sitter en elektrisk bränsle kran på Minin,kolla den det kan vara skit i den. Det var jag ute för några gånger när jag körde 678

Avatar Fallback

Re: Mini brunett går ojämt och dör

Mickael  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#110523 Ja, då kan det inte vara det felet, såvida inte maskin är upp och ned ;)

Avatar Fallback

Re: Mini brunett går ojämt och dör

e_pettersson  
#110582 Okej ska kolla på de ikväll.
Okej så de är en bränsle kran har funderat några gånger var den ventilen varit till för, då lär man kolla att de en blir någe knas med den att den inte öppnar helt också.
Felsökning forsätter :)

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).