Traktorn i skogen

Case 685

29 inlägg 16189 visningar 5 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Case 685

Skog 2345  
#109977 Hej vi har just köpt en begagnad Case 685 traktor men nu när vi ska starta kan vi omöjligt få i backen. Hur gör vi? Vad kan det vara vi gör fel?, vad kan vara fel? något speciellt man ska tänka på? Tacksam för svar. Mvh/ Robin


Senast redigerad av Skog 2345 sön 26 dec 2010, 12:56, redigerad totalt 1 gång.

   TS
Lantmännen Maskin
Avatar Fallback

Re: Case 685

Skog 2345  
#110080 Vet någon?

   TS
Användarvisningsbild

Re: Case 685

matte57128  
#110196 Jag har också en 685 (en -88) och många har pratat och frågat om just problem med växlingar. Som väl är har jag aldrig upplevt några svårigheter med detta (ännu). De flesta menar att det allt som oftast kommer från slitna länkage från spak till låda. Hur mycket har du undersökt din? Är det bara backläget som bråkar, de andra går i som de ska? Har du kollat hyttupphängningen, alltså gummiklossarna den står på? Jag skulle gissa att man kan behöva justera växellänkagen i takt med att dessa gummiklossar åldras och ändrar form.

Ge oss mer ledtrådar om ditt problem, så löser det sig säkert.

Avatar Fallback

Re: Case 685

Skog 2345  
#110393 Nej man får inte i någon växel

   TS
Användarvisningsbild

Re: Case 685

matte57128  
#110460 Jaha... hur känns spaken då, mycket glappig, eller verkar det som att dess lägen stämmer?

Avatar Fallback

Re: Case 685

Skog 2345  
#110512 När man försöker läga i växeln.Och släper spaken så hoppar den till baka

   TS
Avatar Fallback

Re: Case 685

kelas  
#110551 Om jag inte minns fel så ska väl växelspaken haka in i spår på växelförarna som går ned till kroppen.
Det händer att det hoppar ur och man får bruka lite milt våld för att få tillbaka den dit den ska för att det ska fungera igen.

Det är några år sedan jag hade en, men jag tror det syns om man tittar under damasken ifall den hoppat ur...

Användarvisningsbild

Re: Case 685

matte57128  
#111441 Hur går det, några framsteg?
Bifogar en sprängskiss samt proceduren för att justera gruppväxelspaken.

God Jul och Gott Nytt År till alla!


bild.jpg

text.jpg

Avatar Fallback

Re: Case 685

pr95  
#111533 GOD JUL !
Har själv en 84 års 685
- lyft upp damasken över v-spak kolla att gafflar rör sig följer med när du rör spaken
efter 6500 min var dessa väldigt slitna/glappa rent mekaniskt bör du nog se var problemet sitter
eventuellt kan stången/länkar som går in i V-låda vara så slitna att armen i V-låda inte för i växeln
helt vilket resulterar i att den "hoppar"ur när man ska iväg

Avatar Fallback

Re: Case 685

Skog 2345  
#111582 Nu fungerar den igen. De var två plattor under den som skulle stå i samma läge med varandra om man drar lite för snabbt så hoppar den ur. TACK FÖR ALLA BRA SVAR GOD JUL OCH GOTT NYTT ÅR


Så nu är det ett annan problem nu startar den ..... traktorn inte! köpt den för 2veckor sedan och nu händer allt detta.Vet någon vad det kan vara för fel?


GOD JUL OCH GOTT NYTT ÅR

   TS
Användarvisningsbild

Re: Case 685

matte57128  
#111600 Det var gött å höra att växlingsproblemet löste sig!

Men, så var det startsvårigheten - du måste ge oss bättre ledtrådar, typ om den tänder över huvudtaget, eller inte, rök ur avgasröret, eller inte o.s.v

Ha en bra fortsättning (trots allt strul...)

Avatar Fallback

Re: Case 685

Skog 2345  
#111618 Det går ström till solenoid och sen klickar det till och sen händer det inte något mera.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Case 685

matte57128  
#111619 Och det finns redigt med kräm i batteriet...?

Avatar Fallback

Re: Case 685

Skog 2345  
#111620 ja det ska det göra
Senast redigerad av Skog 2345 sön 26 dec 2010, 20:32, redigerad totalt 1 gång.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Case 685

totte  
#111632 Dålig kontakt i kabeln till startmotorn, dito för jordflätan, oxiderade kontakter i solenoiden eller så har startmotorn gått åt pipsvängen. Börja med att koppla över direkt från batteri till startmotor med kraftig startkabel och prova också att dra en sån från batteriet till jord direkt på motorn. Om samma resultat, dags att börja plocka isär.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).