Skotare

Officiella SKRYT tråden!

94 inlägg 248358 visningar 28 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Officiella SKRYT tråden!

Skogsproffs  
#109074
Huggarn skrev:En sak är då säker! det är en hel del rent skitsnack i den här tråden! eller ska vi kalla det för ljug! :smile:

fan grabbar...ska ni ljuga så kan ni väl göra det någorlunda trovärdigt!! he he :mrgreen:

INGEN NÄMD.... INGEN GLÖMD


Instämmer! :-)

Rottne skotare
Användarvisningsbild

Re: Officiella SKRYT tråden!

Knegarn  
#109081 då ska jag passa på att skryta med att jag skotade ut 200 kubik i 8 olika sortiment på 5 o en halv timme med 3-400 meters körväg i tordagskväll. det är säkert inte mycket men jag har ju aldrig egentligen skotat nån längre period så jag va nöjd :D

Avatar Fallback

Re: Officiella SKRYT tråden!

weilan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#110590 Så korkade.... Skryter hur mkt man kan köra, samt en del ljug från vissa förmodligen, för o hävda sig lite, sen gnäller på att de e för dåligt betalt för jobbet i skogen....
Inte så smart egentligen.
Skulle inte förvåna mig fall "skrytisarna" sedan utgår från detta när de begär (tim eller ackordsersättning), för att sedan, oops, fan, ja har ju inte haft dröm körning på 3 månader, bara massa steniga o sura bestånd.....var e mitt netto????

Skapa en tråd som istället beskriver verkligheten, där de e blött, stenigt, långt o köra, dåligt upparbetat,stillestånd(för att de gick sönder, pga stress för att de e så dåligt betalt), kanske till o med sågen säger, för mkt snö nu, eller för mkt på lager, vi stannar ett par 3 veckor, eller tjällossning.

Haha, men lycka till ni där ute, som kryper under varandra för o få lite körning, e ju bättre o betala lite på lånet, än inget, e väl så resonemanget går :), istället för o ta betalt för den faktiska kostnaden+, att man ska ju även gå i vinst med ett företag, e de som e tanken, inte bara nätt o jämt få ut sin egen lön

Användarvisningsbild

Re: Officiella SKRYT tråden!

halvproffs  
#110604 Man får nog läsa den här tråden med glimten i ögat och smilbanden vid öronen. Det är väl roligt när det flyter på och går jättebra :grin: Förresten om man tar illa upp av den här tråden får(kan) man hoppa över den.
Senast redigerad av halvproffs fre 07 jan 2011, 08:32, redigerad totalt 1 gång.

Avatar Fallback

Re: Officiella SKRYT tråden!

miffo4  
#113095 20 lass med 860in på 8 tim = grov skog och stora högar platt som en pannkaka

Användarvisningsbild

Re: Officiella SKRYT tråden!

970D  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#113151 ca 300 kubik ris på 1 ½ dag (8 timmarspass) med en gremo 950r i en lövgallring :) vet inte om det var mycket men tyckte det flöt på rätt bra iallafall :)

Avatar Fallback

Re: Officiella SKRYT tråden!

Henrik86  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#113576 22 lass med 1710D als snitt vikt per lass 18.5 ton på 8 timmar

Avatar Fallback

Re: Officiella SKRYT tråden!

GREMO 1050  
#125631 ja körde 2000 fub på 40 timmar med en 1110c år 2002

Avatar Fallback

Re: Officiella SKRYT tråden!

skogstok88  
#137250 Kört 30 lass på en valmet 830.3 på fyra dagar med 800 meters stickvägar och är grön i skogen

Avatar Fallback

Re: Officiella SKRYT tråden!

foton  
#137302 Det är ju jättebra då kan ju virkesköparen pressa priset lite till.

Avatar Fallback

Re: Officiella SKRYT tråden!

Bergarn  
#143020 18.9 kubik på 2 timmar å 15 minuter 750 meter skotarväg med en 890.3 :smile: Går första året på naturbruk och var ute på praktik förra veckan, aldrig lastat i skogen före det :smile:
Så om de är dåligt facit skiter jag i men alla är nybörjare i början :wink:

Avatar Fallback

Re: Officiella SKRYT tråden!

skogare  
#143052 300 träd /timme

Avatar Fallback

Re: Officiella SKRYT tråden!

skogare  
#143053 32000 m3 0,096 på ett år med en eva med 743 på 90 talet i två skift

Avatar Fallback

Re: Officiella SKRYT tråden!

JD 2006  
#143067
skogare skrev:300 träd /timme


Ja det är inte fy skam....Är de två greppare? ⏱

Användarvisningsbild

Re: Officiella SKRYT tråden!

huggarn82  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#150236 gick halvhyffsat ett skift för ett par veckor sen, körde inge flerträds...

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).