Socialt (mer om oss)

Vilken spelkonsoll är bäst?

6 inlägg 2945 visningar Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Vilken spelkonsoll är bäst?

Fredrik Reuter  
#109063 Hej,
Tänkte höra om det finns några av oss som är bra på spelkonsoller och kan ge rekommendationer.
Funderar lite på att köpa en sån till barnen och kanske också oss vuxna här hemma...

XBOX 360 Kinect
Nintendo Wii
Playstation 3

Vilken ska man köpa och varför?

Tack på förhand!



   TS
Elmia
Användarvisningsbild

Re: Vilken spelkonsoll är bäst?

masterchief  
#109066 Wii är bäst för de mindre barnen och även vuxna :roll:
360 och PS3 anser jag passa bäst för tonårsgrabbar om man ser till utbudet av spel mm.
Annars är de nog de i sig vassaste konsollerna.
Nintendo har i alla tider haft inriktning på familjespel medan de andra har mer ensamspel dock numera med riktgt häftiga onlinevarianter.
Vi har förövrigt inhandlat ett Wii till julen.
Trots mitt lobbande så gick det inte att få i hamn ett 360 :lol:
Är lite insnöad på actionspel.

Användarvisningsbild

Re: Vilken spelkonsoll är bäst?

Kse  
#109075 Wii kan man ju verkligen köra som sällskapspel och det verkar ju finnas hur många spel som helst, men räkna med mycket skrik och stoj från både barn och vuxna.
Var hos grannen och testade slalom, golf och backhoppning med 67" tv, nästan så man slog i backen själv och riktigt roligt.
Har själv kört ps sen stenåldern då jag snöat in på Grand Turismo serien, håller i övrigt med masterchief.

Ska ungarna bara spela själva så kanske det räcker med en Nintendo DS, dom verkar vara lika glada ändå och så kan dom ta med en överallt, kanske inte alltid positivt iof. Däremot så sliper familje tv´n vara ockuperad i timmar och man behöver inte bli tokig av att höra tvspels musik dundrandes i surroundsystemet, nu har jag inte så stora barn än men det är ju inte helt ovanligt scenario när man hälsar på hos folk som har barn mellan 5-15.

Avatar Fallback

Re: Vilken spelkonsoll är bäst?

Scoutman  
#109125 Wii är enligt mej mest allround för barn & vuxna, finns hyffsat med tillbehör & hyffsat prisvärt, kul spel som funkar på fest etc. Kanske minst tilltalande av tonåringar.
Min familj har Wii black samt mario kart & New super mario brothers wii. Tomten har på "G" "Wii fit plus med Balance board"
Då tom frun kan gympa framför tvn.

Men fråga mig om ett år då kanske jag har en annan åsikt pga nya konsoler mm marknaden ändras snabbt.

"Wii" har även playstation 2 som används fortfarande ibland finns till kanonpriser på blocket med massa tillbehör finns massor som tilltalar de yngsta (när nu de yngre ska börja spela?). På bilresor har barnen varsin Nintendo ds, 12 åringen har mer eller mindre slutat använda den men 10 åringen använder den flitigt.

FAST ABSOLUT BÄST TYCKER JAG ÄR VANLIGA SÄLLSKAPSSPEL TYP MONOPOL MM NÄR MAN SITTER RUNT ETT BORT & UMGÅS MED VARANDRA ISTÄLLET FÖR ATT GLO IN I NÅN SORTS SKÄRM, STOR SOM LITEN.

Användarvisningsbild

Re: Vilken spelkonsoll är bäst?

Fredrik Reuter  
#109142 Tack för alla svar!
Jag är novis på detta, genuint.
Vet inte riktigt om jag är så pigg på att ge detta till ungarna heller, en björntjänst kanske?
Men Wii och Kinect verkar ju kunna få upp spelarna ur soffan iaf och det är ju iaf bättre.

Funderar också på om Kinect mer är för vuxna/tonåringar eftersom det kräver att man håller sig inom "zonen" om det ska fungera, kan bli si och så med kids...

Det lutar åt Wii just nu m.a.o.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Vilken spelkonsoll är bäst?

SkogsGotte  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#109536 satsa på ps3, har ju liknande funktioner som wii nu.

samt att man har möjligthet att se blu-ray filmer också...

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).