Skogsnyheter

Sjukpension? Nej skogsjobb!

8 inlägg 3417 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Sjukpension? Nej skogsjobb!

Fredrik Reuter  
#107828 Artikel om en kille som erbjöds sjukpension men valda att bli skogsentreprenör.

http://nwt.se/arjang/article807357.ece



   TS
Elmia
Användarvisningsbild

Re: Sjukpension? Nej skogsjobb!

totte  
#107844 Hårda bud, hård kille!

Användarvisningsbild

Re: Sjukpension? Nej skogsjobb!

vajern  
#107850 Där kan man snacka om en hård kille! Det är folk som han som motiverar en att gå upp till jobbet varje dag, va fan är lite snor i näsan jämfört med en arm mindre? Imponerande!

Användarvisningsbild

Re: Sjukpension? Nej skogsjobb!

221  
#107898 Men hur??

Avatar Fallback

Re: Sjukpension? Nej skogsjobb!

Robertberg  
#107958 Är det inte ändå lite märkligt att han blev erbjuden att få pengar från statens skattepengskonto livet ut men tackade nej, när han istället ville ha bidrag för att själv kunna sätta in skattepengar på statens konto var det stopp..

Användarvisningsbild

Re: Sjukpension? Nej skogsjobb!

totte  
#108019 Bara typiskt för svensk byråkrati!

Avatar Fallback

Re: Sjukpension? Nej skogsjobb!

Elmhult  
#681484 Mindre arbetsinsats för handläggare att ge pension än stöd till företag?

(Artikellänken fungerar inte längre förresten)

Användarvisningsbild

Re: Sjukpension? Nej skogsjobb!

Kallkällene  
#681522 Antar att det är Per Erik ”Pekka” som har omtalats, han bor drygt 2 mil från mig, körde Rottne H8 förr, två år tillbaka så kör han en ny Sampo skotare, han var å högg åt min far för många år sedan, en morgon när min far kom ut så la han på kjedjorna själv utan problem, han är även en av dom vassaste när det är plöjtävling i våra trakter.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).