Jakt och Fiske

Pris på jakt arrende?

17 inlägg 76770 visningar 5 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Pris på jakt arrende?

svante  
#10736 Jag har 30 ha som arrenderas ut för 450:- året är detta rimligt har själv ingen aning det har bara rullat på...



   TS
Avatar Fallback
Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#10738 Var någonstans? I södra sverige tror jag inte 4000:-/år är orimligt.

Användarvisningsbild
Skogshuggarn  
#10743 Hejdu Svante!.

Som vanligt beror arrendepriset på det Mangan redan nämnt + vad du kan erbjuda för jakt.

Enbart småvilt = lägre pris - småvilt + högvilt = högre pris.

Mellan tummen och pekfingret så brukar arrendena kosta allt från "några kronor" i Norra Norrlands inland uppemot 100-200:- nära större tätort typ S-holm.
Obekräftat så är ett par tusenlappar för en fläck på 5-10 ha jaktmark i 08 området inte helt ovanligt. :shock: :roll:

Avatar Fallback
svante  
#10785 jag bor i västra götaland 7 mil från Göteborg

   TS
Användarvisningsbild
Defender  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#10786 Tycker det är mycket billigt.
Skulle säga att en hundring per ha är en lagom peng.
Det brukar ligga därikring här i sjuhäradsbygden

Avatar Fallback
gossebear  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#10787 7 mil från göteborg o jakt mark menar du 450 per lag eller per skalle som deltagaer i jakten?

Kan säga att jag tar 2500 kr för den som vill vara jaga. Då står jag i o f för framkörning av ved till vindskydd och lite små service så som hämtning av större vilt. Har väl lite blanat på marken de tog en 13 taggar för två år sedan, fick köra ut med stor traktorn o hämta.
sedan vet jag att de har tagit lite räv här o en o annan bäver.
Hatar ju vapen själv så jag låter andra stå för det där skjutandet.

Vet att min systers-man betalar 7500 kr för en veckas jakt ca 10 mil rakt västerut från sthlm. Då ingår inkvartering i en ved-eldad 6 manna stuga utan el.

Låt de jäklarna betala för sig som vill. Fan annas skjuter de ju bara på varandra på Stureplan. menar kossa som tjur...

Användarvisningsbild
The Boxer  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#10996 i de djupa värmlands skogarna är det vanligaste priset 2500 för älgjakt .jag för min del tar 13:- /ha + m för småvilt samma som Storaenso dvs ca 800:- inkl för hela vvo på 2300 ha cirka

Avatar Fallback
sunemangs  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#11019 100kr/ha är billigt

Avatar Fallback

Re: Pris på jakt arrende?

Gäddviken  
#98617 100 kr/ha med det läget för hela jakten får du säkert , de som lever kvar i den tron att jakten inte ska kosta ngt lär förr eller senare bli av med sina jaktmarker

Avatar Fallback

Re: Pris på jakt arrende?

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#98627 Svante, jag rekommenderar en annons på http://www.jaktformedling.se/

Användarvisningsbild

Re: Pris på jakt arrende?

Kse  
#98650 Vi betalar 4:50:-/ha för älg och småvilt till sveaskog men då bor man ju rätt så långt norrut.
100:-/ ha skulle i vårat älglag innebära en avgift på närmare 30000:- per gubbe .

Användarvisningsbild

Re: Pris på jakt arrende?

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#98673 Ett lönsammare alternativ? http://www.skogsaktuellt.se/?p=35245&pt=108&m=1422
/Niklas

Avatar Fallback

Re: Pris på jakt arrende?

RS  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#98842 Instämmer med Mangan, men annonsera gärna ut din jakt på den danska sidan också. Det kostar inte något. Prisnivån på Själland kan du se på http://www.jagtformidling.dk/index-sjalland.asp. Så mycket betalar man inte för jakt där du bor men bli inte förvånad om du får bud på 10 000 kr/år

Avatar Fallback

Re: Pris på jakt arrende?

grankarlsson  
#199342 ta betalt för jakt en är ju en sak, men grejen i dag är ju att med en pejl på hunden är det ganska lätt att efter ett par ggr veta var man ska stå och eller flytta sig lite och då kan man lättare få skott så jag låter mina gäster enbart använda pejlen i de fall hunden ej kommit tillbaks inom rimlig tid...... alltså jag tycker det är ingen sport med jaktpejl utom för att hitta en bortsprungen hund. den får gärna vara påslagen så man kan hitta sin hund men ligga i bilen ..... Fast där det är mycket vägar järnvägar och var är det ju en helt annan sak...Mvh undertecknad.

Avatar Fallback

Re: Pris på jakt arrende?

Gäddviken  
#199510 Håller med grankarlsson ang: GPS
I dom flesta jaktlag hat tom pass-skyttarna en egen GPS och följer hunden och grannlagens hundars rörelser . Lite utanför ämnet men iallafall.
Vad värderar ni älgjakten i del av den övriga? 40 el 50 %?

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).