Inomgårdsmaskiner

Pilkemaster

6 inlägg 8328 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Pilkemaster

jan.olof  
#105789 Hej. Finns det någon som har importerat en Pilkemaster vedmaskin från Finland? Har på omvägar hört att det ska vara möjligt och att det finns pengar att tjäna på det. Är väldigt sugen på en Pilkemaster Evo 36, tycker det verkar vara en robust och prisvärd maskin. Tar tacksamt emot tips och råd från er som har erfarenhet av vedmaskiner. Prisspannet ligger runt 50000kr.



   TS
Trejon
Avatar Fallback

Re: Pilkemaster

mashun02  
#107013 Pratade med fabriken idag och fick veta att de inte säljer annat än till sina återförsäljare,

Avatar Fallback

Re: Pilkemaster

jan.olof  
#107307 Tack, äntligen ett svar i alla fall. Eftersom jag är så dålig på det här med datorer så trodde jag att min fråga inte hade kommit fram. Grabbarna brukar få hjälpa mig att skicka iväg mailen så att de ska komma fram på rätt ställe,men skam den som ger sig. Om jag nu lyckas med detta är det lika bra att köra på med nästa fråga. Ge mig tips och förslag på vad för slags vedmaskin jag ska köpa, är som sagt väldigt sugen på Pilkemaster Evo 30 eller 36 med traktordrift då jag saknar ström där veden ska tillverkas. Hoppas på många svar denna gång.

   TS
Avatar Fallback

Re: Pilkemaster

mashun02  
#107313 Väntar själv på en evo 36, traktor/el, 6 delskniv, stocklyft och separatklyv samt hjulunderede.
Har kikat runt och då jag ska klyva i skogen på flera ställen ville jag enkelt kunna transportera med mig. Har även släkt som ska låna samt att jag kommer hyra ut den med.

Avatar Fallback

Re: Pilkemaster

jan.olof  
#107316 Skiljer det mycket i pris mellan 30 och 36:an? I mina hemtrakter har åf. en 30:a för 59000+moms ink.stocklyft.

   TS
Avatar Fallback

Re: Pilkemaster

Fallhofne  
#109359 hej.

vi hyrde en sån i våras, vi fick problem redan från starten då hydraulpumpen tappade kraft. vilket fick till följd att
sågsvärdet knappt klarade av att kapa ens 10 cm...
tydligen har man bytt leverantör av just den detaljen till ett mkt sämre märke.
men men det var en snabb maskin o vi lyckades klyva ca 60 m3 ändå på en helg med hjälp av en motorsåg

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).